-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Customer Experience Manager
-
Helios Auto AS:
Support-medarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Nokian Dekk AS:
Regionsansvarlig/selger – Innlandet
-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
AutoriaGruppen:
Salgssjef bruktbil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Baby-Rolls avslørt
De få av oss som har sittet bak rattet på en Rolls-Royce Phantom, vet at den er schvær. Nå kan vi avsløre at en mindre Rolls er under utvikling.
Halvt tysk
Nå blir ikke dette heller noen direkte småbil – den skal baseres på samme plattform som en lang BMW 7-serie og vil også dele enkelte komponenter ned denne.
SE SPIONBILDER AV NESTE 7-SERIE HER
Men Briten skal være langt mer eksklusiv enn prestisjemodellen fra München. En naturlig konkurrent blir nok Bentley Continental Flying Spur.
Rolls-Royce regner med en dobling av produksjonen – fra dagens nivå på ca 800 biler i året - når den nye modellen går til produksjon.
FRA MINI TIL ROLLS PÅ EN WEEKEND
Toppsjiktet
Det betyr et ekstra skift med spesialhåndverkere ved det eksklusive anlegget i Goodwood som bygger bilene.
Men med en antatt prislapp i området to til tre hundre tusen euro, snakker vi fortsatt nisjemodell. Rolls-Royce har aldri laget noe annet.
Selv om disse første spionbildene viser en godt kamuflert bil, aner vi at designerne følger i sporet til Phantom. Det innebærer blant annet en markant grill med plass til Spirit of Ecstacy på toppen og bakdører som er hengslet i bakkant.
Motoren vil trolig bli eksklusiv for Rolls-Royce, men knowhow fra München vil danne fundamentet for denne. Anerkjente Automotive News forventer lansering i 2010.