-
VIKING KONTROLL AS:
Takstmann
-
NAF Senter Dal:
Teknisk leder / Arbeidende formann
-
Hedin Performance Cars:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Volmax AS:
Påbygger
-
Auto-skade AS:
Kundemottaker og takstansvarlig
-
Autovia AS:
Verksmester / kundemottaker
-
Bilia Insignia:
Salgssjef, Insignia
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Pongo AS:
Konsernsjef
-
Bilia X:
Salgsdirektør, Xpeng
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
-
Albjerk Bil Drammen:
Daglig leder
-
Albjerk Bil Drammen:
Servicemarkedsleder
-
Albjerk Bil Drammen:
Tekniker
-
Rental Group Mobility AS:
Key Account Manager
-
Werksta Norge:
Verkstedleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
Lillebror til MX-5?
MX-5 er ganske unik i sitt segment. Er det derfor Mazda nå vurderer å lansere en mindre roadster?
Egentlig er MX-5 nærmest blottet for konkurranse på det norske markedet. Ikke at det er mangel på kompakte cabrioleter på markedet, men når vi snakker toseters sportslige roadstere, blir utvalget svært begrenset.
På bruktmarkedet får du fortsatt tak i Toyota MR2 og MG-F / TF, men disse er for lengst ute av produksjon. Alternativet er å skule til langt dyrere modeller fra for eksempel BMW, Audi og Mercedes. Eller strekke deg mot Nissans Z.
Derfor ser Mazda muligheter til å få et nytt ben til å stå på. De har jo hatt formidabel suksess med sin MX-5, verdens suverent mest solgte roadster, gjennom to tiår. Kanskje er det nettopp en rimelig, ujålete roadster bilentusiaster vil unne seg i økonomiske nedgangstider.
Ryktene forteller at en MX-2, om Mazda gir klarsignal, kan være i produksjon i 2013. Designet vil være inspirert av de mange konseptbiler vi har møtt de senere årene samt designspråket vi har vent oss til gjennom nye Mazda3 og Mazda6.
Foreløpig er dette rene spekulasjoner basert på datamanipulerte illustrasjoner. Det er derfor alt for tidlig å spekulere i motorer og drivlinjer, men kompakt blokk med turbomating er neppe et dumt forslag.
HER ER NOEN AV MAZDAS KONSEPTBILER
Vi er trygge på at en MX-2 ville finne sine tilhengere, akkurat MX-5 har sine entusiastklubber over hele kloden.