-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Heftig Golf til Norge
Aldri før har en heftigere Golf rullet av samlebåndet. Nå er Golf R Norges-aktuell.
Med 270 hester og et dreiemoment på 350 Newtonmeter (v/2500 – 5000 o/min), parkerer den en vanlig Golf GTI. Mens forgjengeren het R32 og var utstyrt med en 3,2-liters sekser, er det en firesylindret turbomotor som gir liv til den nye R-utgaven.
For effektiv utnyttelse av den rå muskelkraften er bilen utstyrt med firehjulsdrift. Dermed klarer den null til hundre på 5,5 sekunder mens den potensielle toppfarten er låst ved de sedvanlige 250 km/t.
LES: Våre mange tester og prøvekjøringer av Golf
Blant spesielle detaljer som skiller denne modellen fra en GTI er 18-tommers spesialfelger, LED kjørelys og andre diskrete elementer. De røde GTI-elementene glimrer med sitt fravær, de er det kun GTI som får benytte.
Golf R kan leveres med tre eller fem dører. Du kan også velge mellom manuell eller DSG girkasse – i begge tilfeller med seks trinn.
Men før du nå tar helt av og løper til din nærmeste VW-forhandler og bestiller et eksemplar, skal du vite at prislappen er ganske stiv – den starter på kr 660.000.
Klarer du deg med en vanlig GTI med 210 hk sparer du drøye to hundre tusen mens du får en 170-hesters GTD fra kr 372.000.
Her finner du alle priser og data for VW Golf