-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Tre hjul og tandem
Fra Canada kommer det et spennende bidrag til hybrid-utvalget. Her med tre hjul og tandem-seter.
Den ser vel egentlig ut som den tsjekkiske jet-treneren som 77 år gamle GMs visepresident, Bob Lutz fremdeles fyker rundt i, bare at denne ikke har vinger.
eVaro kalles den, og den er utviklet av et kanadisk firma som kaller seg Future Vehicle Technologies. Det er allerede bygget såpass mange prototyper av den at vi har sett den både med tak og i åpen utgave.
Spesifikasjonene er ikke veldig klare ennå, men dette dreier seg om en el-drevet bil som har en liten motor om bord, som kan slå til og være med på å lade opp batteriene når de nærmer seg tomme. Med andre ord en ”range extender”: akkurat som en Opel Ampera.
På rent batteri har eVaro en rekkevidde på inntil 200 km, og det tar tre timer å lade opp batteriene fra et normalt uttak i veggen.
God rekkevidde
Dersom batteriene er tomme, vil generatoren om bord i bilen bruke en time på å lade dem opp. Men her slår motoren inn i god tid, slik at med en ganske liten drivstoffbeholder, kan man holde det gående i 500 km.
Som man ser av bildene er bilen utstyrt med bare tre hjul. Det er de to foran som driver. På sikt kan vi imidlertid også vente oss en fireseter med fire hjul, men først skal denne i produksjon. Det snakkes grav alvorlig om 3.000 biler per år.
Også denne bilen er en av finalistene i X-Prize konkurransen som vi fortalte om for kort tid siden.
De er et av åtte kanadiske firmaer som befinner seg blant de til sammen 111 finalistene fra 11 land som jobber for å finne det optimale kombinasjonen mellom kjapp og økonomisk.
SE VIDEO PÅ YOUTUBE: