-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Vårt valg: Volvo XC60
Til tross for en høyere pris blir det XC60 som stikker av med seieren i denne duellen.

Den gir rett og slett mest igjen for pengene.
X1 er allerede i ferd med å slå seg opp som et statussymbol for den som SUVer nedover, men alt tyder på at versjonen med bakhjulsdrift kun blir en parentes på salgsstatistikken.
Bare noen svært få kunder har så langt valgt dette alternativet siden bilen kom i salg før jul. Det vil igjen gjøre at man sitter med en bil som kan vise seg å bli mindre attraktiv på bruktmarkedet.
Når det gjelder XC60 oppleves det som litt mer harmonisk med tohjulsdrift. Ikke minst etter at den kom i denne DRIVe-versjonen vil nok kanskje noen flere velge denne som et slags miljøalibi.
Den scorer også svært høyt på plass, sikkerhet og komfort.
I denne prisklassen finner du kunder som gjerne betaler mange tusen kroner i ekstrautstyr på bilene sine.
At du da skal velge bort firehjulstrekk for å spare halvparten av hva det koster om du velger det store navigasjonsanlegget, virker ikke spesielt logisk for testlaget.
LES VIDERE:
- Testvurdering og poeng BMW X1
- Testvurdering og poeng Volvo XC60