-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Ansiktsløftningens sanne ansikt
Bare tre år etter introduksjonen er Toyota Auris her med nytt ansikt. Det er nettopp på fronten du ser forskjellen – men ellers er mange detaljer endret til det bedre.
Først publisert i Bil nr 5-2010.
Da Auris ble lansert for tre år siden, som erstatter for Corolla, skrev vi:
"De som har ventet på noe helt nytt fra Toyotas side, blir skuffet. Den typiske Corolla-kunde derimot, som er meget tilfreds med en pålitelig bil med et noe anonymt utseende, vil trykke Auris til sitt bryst.".
Når Auris allerede nå har fått en oppgradering, er det både for å løfte bilens image et hakk og for å bringe motorprogrammet opp på et nivå som er i samsvar med kommende EU-krav på utslippssiden.
Nye lykter
Den mest synlige endringen på den nye fronten er grillen som nå viser slektskapet med Avensis.
Ettersom frontlyktene har fått en litt annen form enn før, er også panseret endret tilsvarende.
Baklyktene er også nye, men her er det bare innholdet som er nytt, formen på baklyktene er akkurat som før – og dermed er også bakluka uendret.
Innvendig ser vi at rattet er nytt, det er hentet fra iQ, og har flat bunn slik som på Golf GTI.
En detalj på rattet har fått bedre funksjon, ved at knappene for reguleringen av radiovolumet er flyttet over hverandre. Dermed er de blitt lettere og mer logiske å betjene enn tidligere, da de sto ved siden av hverandre.
I interiøret ser vi ellers at nedre del av midtkonsollen har fått ny utforming, samtidig som håndbrekkhendelen er ny.
Dermed er det blitt enklere å betjene håndbrekket, og ikke minst har girspaken blitt flyttet et par centimeter lavere. Det var nemlig et ankepunkt tidligere, at girspaken var plassert i høyeste laget for personer under 165 cm.
Generelt er det blitt bedre kvalitetsfølelse i førermiljøet, men overflatene preges fortsatt av mye hardplast.
LES VIDERE:
- Testvurdering og poeng Toyota Auris