-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Folkets favoritter - Del 3
Når en ny Opel Astra melder seg til tjeneste, er det to andre tyskere som er naturlige og etablerte konkurrenter
Beskjedne motorer
Når vi bruker betegnelsen «beskjedne» i denne sammenhengen, er det i større grad fordi disse motorene er forsiktige i matfatet enn at de er beskjedne i ytelsen.
Selv om vi her kjører fire biler med typiske «folkemotorer» om bord – motorer som med mellom 90 og 110 hk er gunstige med tanke på avgiftene – kjennes ingen av bilene undermotoriserte ut.
Det solide momentet i dieselmotorene bidrar til at du holder fin flyt i trafikken uten å behøve å jobbe mye med girspaken.
Astra viser seg å være den mest drikkfeldige av de fire, med et testforbruk som ligger nesten 20 prosent høyere enn på Focus.
Noe av den store forskjellen kommer av at vår Astra var fersk, den var rett og slett ikke innkjørt. Dessuten er Astra den desidert tyngste bilen i testen, hele 185 kg tyngre enn Golf.
Pris på det jevne
Prisene spriker ikke mye på våre fire testbiler. Generelt kan vi si at prisene avspeiler hvor høyt utstyrsnivået ligger på hver enkelt bil.
Focus har lavest grunnpris, naturlig nok med tanke på at den har minst motor, og den har også lavest pris på testbilen – men er beskjedent utstyrt.
Astra har en grunnpris på det jevne, men er den dyreste av testbilene, takket være en lang utstyrsliste.
Her finner vi blant annet bakkestartassistent (som også ofte kalles Hill Holder), adaptive frontlys med bi-xenon, parkeringssensorer foran og bak, komfortseter og to-soners elektronisk klimaanlegg.