-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Folkets favoritter - Del 4
Når en ny Opel Astra melder seg til tjeneste, er det to andre tyskere som er naturlige og etablerte konkurrenter
Løpende utvikling
Noen vil savne Toyota Auris i denne testen.
Den er en naturlig makker til de fire testbilene, men vi valgte den bort denne gang fordi en «ny» utgave er på vei, det vil si at den kommer med ansiktsløfting i løpet av noen få uker.
Det samme valget kunne vi gjort når det gjelder Ford Focus, for i denne testen kjører vi første generasjon av ECOnetic-utgaven, mens generasjon to er på vei inn på det norske markedet i disse dager.
Det er en markert forskjell i utslippstallene på de to ECOnetic-utgavene, for vår testbil har et CO2-tall på 114 g/km, mens nykommeren kan vise til 99 g/km, noe som også gir seg utslag på prisen i form av lavere avgift.
Da vi testet gammel mot ny Golf (det vil si generasjon 5 mot 6) i Bil nr 1/2009, skrev vi at «Golf i ny drakt har løftet seg med hensyn til sikkerhet, komfort og utstyr, og har sånn sett tatt igjen forspranget som mange av konkurrentene har skaffet seg gjennom nye utgaver i løpet av Golfens femte generasjon».
Det samme kan vi nå si om Astra, den har tatt igjen forspranget til konkurrentene.
I øyeblikket, inntil for eksempel den nye Ford Focus er på plass, setter den en ny standard i kompaktklassen når det gjelder kvalitetspreg, utstyrsmuligheter og pakkeløsninger.