-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Morgan - styrer gjennom trøblete tider
I nydelige Malvern har Morgan bygget biler i over hundre år. Hvordan har de klart å overleve to verdenskriger, depresjonen, oljekrisa og finanskrisen?
- Det er stor uro i den europeiske bilindustrien for tiden, sier Charles Morgan, direktør hos Morgan.
Til tross for de store utfordringene i europeisk bilindustri, ser de britiske merkene ut til å holde seg bra. Men ingen av de store merkene er britisk-eide lenger. Amerikanske, kinesiske, indiske og tyske eiere har kontrollen på dem.
Så hva da med det merket som står igjen som hel-britisk? Et selskap som har sett opp- og nedturer i over hundre år, og som har navigert seg gjennom alle problemene?
Denne dokumentaren lar Charles Morgan og Vince Wanklin, en karosseribygger med 38 års erfaring hos Morgan, fortelle hvordan firmaet har overlevd alle disse årene.
Wanklin forteller hvordan han fikk jobb hos Morgan, til tross for at Peter Morgan, som den gang styrte Morgan, holdt på å gi ham opp når Wanklin ikke hadde førerkort. Han forteller også hvordan arbeiderne i fabrikken merket den pågående finanskrisa.
Charles Morgan forteller oss om samholdet og livsstilen rundt Morgan-bilene, hvordan de fortsatt bygger biler med tradisjonelt håndtverk kombinert med moderne teknologi og hvordan fremtiden ser ut for Morgan.
Dokumentaren har kjørebilder av en Morgan Aero Supersports kjørende gjennom åssidene i Malvern, og selvsagt mye video fra fabrikken. Interiørmontering, karosseri, sluttmontering og noen av de gamle modellene de har utstilt på fabrikken.
Videoen er også tilgjengelig i 1080-oppløsning.
Manus, regi og stemme:
Odd Erik Skavold Lystad
Kamera:
Huw Hawkins
Odd Erik Skavold Lystad
Musikk:
Paulo Ferreira: "Soulflight 2"