-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Ny sedan fra Suzuki
Er det noen som husker Kizashi? Nå har Suzuki en annen Sedan på gang. Navnet er i hvert fall litt enklere å huske.
Men kanskje er ikke Ciaz det ordet som faller deg lettest i munnen. Jeg aner for eksempel ikke om det skal uttales tsjiass eller med en lespe-S i starten.
Sannsynligvis behøver jeg ikke bekymre med for å få det korrekt, det later til at dette er en begrenset innsats, kun for India.
Test: To sedate sedaner
Den nye bilen er en del av Maruti-Suzukis innsats for å holde på den overlegne markedsdominansen de har der. I fjor nådde de et salg på 1.152.128 biler der og 38,4 prosent av markedet. Hyundai og Tata ligger på de neste plassene.
Den eneste grunnen til at jeg trekker frem denne bilen er at jeg husker jeg syntes konseptutgaven, Authentic het den, var ganske fin da den ble vist i Shanghai i 2013.
Nå ser vi altså at produksjonsmodellen ikke er langt unna – hvilket i det minste bekrefter at vi kan stole på dem når Suzuki viser en ny konseptbil.
Dette her er en typisk C-segment sedan, og selv om det i realiteten er en SX4 med nye klær, i hvert fall er høyden trukket vesentlig ned i forhold til SUVen. Og dessuten er det kun forhjulsdrift.
Motoren er en 1,4-liter bensin, men i tillegg har de et dieselalternativ, takket være Fiat. Deres 1,3-liters Multijet dukker opp sammen med femtrinns manuell kasse.
Nå trues det riktignok med at interiøret er inspirert av Kizashi med to-tonet dashbord og med antydninger av flis på dører og ved instrumentene.
Da låter det bedre at Ciaz er større, bredere, lenger, lettere, med lenger akselavstand og lavere forbruk enn Hondas City – åpenbart en hovedkonkurrent. Dyrere er den visstnok heller ikke.