-
Storebrand:
Biltekniske konsulenter/takstmann
-
Møller Bil Hvam:
Daglig leder
-
Werksta:
Verkstedleder
-
Møller Bil Orkdal:
Bruktbilsjef
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Motor Forum AS, Larvik:
Daglig leder
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Mest fornøyd med Toyota
Bilforhandlere scorer meget høyt i årets undersøkelse Norsk Kundebarometer fra Handelshøyskolen BI. Toyota har de aller mest fornøyde kundene.

Det er Haugen Bok som har de aller mest fornøyde kundene, men hele fire bilmerker er inne på Topp10-listen blant Norges beste bedrifter når det gjelder kundetilfredshet.
BMW er nest beste bilmerke, men Flytoget presser seg i mellom dem og Toyota slik at de havner på fjerdeplass.
Nummer fem på listen er Finn.no foran nok et bilmerke – nemlig Volvo som tar sjetteplassen. Deretter følger Komplett.no og Apotek 1 før Skoda som er fjerde beste bilmerke og nummer ni totalt.
Mercedes er så vidt utenfor Topp10 på 11. plass, tre plasser foran Audi. Så følger Mazda på 18. plass og Volkswagen på 20.
Som en kuriositet kan vi nevne at alle nevnte bilmerker scorer høyere enn Vinmonopolet og forsikringsgiganten If.
Beste bensinstasjonskjede Esso befinner seg på 55. plass, to plasser bak Nissan og én plass for Peugeot. Enda mer beskjedne er plasseringen til Ford (62) som kommer dårligst ut blant bilmerkene i undersøkelsen.
At bil scorer bra i undersøkelsen skyldes neppe ene og alene selgerstaben i bilbransjen. Vel så viktig er nok personellet på verkstedet som sørger for at problemer fikses raskt og mest mulig smertefritt.
Her finner du alle resultater fra Norsk Kundebarometer 2015