-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Kinesisk Tesla
Sannsynligvis kjenner du ikke LeEco-navnet i det hele tatt. Eller muligens som kinesisk smart-telefon. Da de viste sine siste foner nylig, kom sjefen inn på scenen med sin egen selvkjørende elbil.
Jeg aner ikke noe om telefonene fra kinesiske LeEco i det hele tatt. Bortsett fra at de påstås å være smarte, og ganske billige.
Men LeEco-navnet, eller LeTV som det het før, har dukket i andre sammenheng. Først i forbindelse med den utrolige Faraday Future og deretter i et tilsynelatende mer seriøst forhold:
Under en presentasjon i Frankfurt i februar ble vi fortalt at Aston Martin (fra før av sterkt forbundet med Mercedes) hadde etablert et forhold med kinesiske LeEco.
Partene kunne fortelle at forholdet var ment å utvikle seg til noe som kunne bli en produksjonsversjon av det RapidE-konseptet som ble vist i fjor høst.
Samtidig ble det sagt at avtalen også åpnet for «potensialet for en joint venture med Faraday, for å bygge andre biler…»
Tesla-inspirert
Hva den andre bilen skal være ble det ikke sagt noe om, men for alt jeg vet tenker de kanskje på LeSEE. Det var nemlig navnet på den bilen som dukket opp sammen med alle telefonene nylig.
Men i så fall ville jeg tro de fikk stort bråk med Elon Musk og Tesla om «intellektuelt innhold». For det kan ikke bare være jeg som syns dette er særdeles meget Tesla.
Nå skal jeg ikke være altfor bastant, men denne bilen ble presentert med alle de Disney-land tricksene du kan tenke deg.
Sjefen selv brukte stemmegjenkjenning for å «bestille en tur». Visepresidenten for selskapet satt tilfeldigvis ombord da, og styrte bilen ved hjelp av gester og stemmestyring.
Hvorpå toppsjefen, Jia Yueting – med tårer i øynene - brukte den nye telefonen for å gi bilen ordre om å parkere seg selv.
Mangfold
En av mine kyniske kolleger som var til stede antyder at dersom de lykkes i å presentere selskapet som Samsung, Apple, Amazon, Netflix, Tesla og SpaceX rullet sammen til en og samme organisasjon, har de i hvert fall mulighet til å hente masse spenn på børsen. «Dette er jo tross alt Kina!».
Bilen selv skal stå på bilutstillingen i Beijing til uken. Da får vi kanskje vite mer om den. Men foreløpig har vi bare hørt at den er utviklet internt, at de har jobbet med bil i 28 måneder, og at denne bilen har 210 km/t i toppfart.