-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Tyskland støtter elbiler
For å få fart i salget av ladbare hybrider og batterielektriske biler, åpner regjeringen i Tyskland nå for omfattende insentiver.
Den tyske regjeringen annonserte i dag at de fra mai åpner pengesekken for å få fart i elbilsalget.
En milliard euro (9,3 milliarder kroner) skal fram mot 2020 investeres i elbilprosjektet, hvorav tre hundre millioner brukes på utbygging av ladestasjoner med ulik hastighet rundt om i landet, opplyste finansminister Wolfgang Schäuble.
Payback
Kjøp av ladbar hybrid støttes med 3000 euro (28.000 kroner). Kostnadene skal deles mellom myndighetene og bilprodusentene.
Kjøpere av bil med prislapp over 60.000 euro (over 550.000 kroner) vil ikke motta støtte.
Regjeringen er også åpen for avgifts-insentiver for å gjøre ladbare biler mer attraktive.
Tyskland har lenge hatt som mål å ha en million elektriske biler på veinettet innen 2020.
Men begrunnet i høy pris på bilene og få ladepunkter, har salget gått så trådt at det i dag eksempelvis bare er rundt 50.000 elbiler i Tyskland, drøyt det halve av antallet på norske veier.