-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Jaguar tilbake på banen
Jaguar kalte det en skikkelig retur til racing da de presenterte det nye Panasonic Jaguar Racing teamet nylig.
Det har lenge vært kjent at Jaguar også skal begynne å se litt nærmere på elektriske biler – vi viste jo nettopp noen prøver på det her på BilNorge.
Ikke alle som jobber med slike drivlinjer hopper rett inn i Formel E, men Jaguar har virkelig gjort det med mange ressurser og stor entusiasme.
Med seg på laget har de altså også Panasonic, som vel vil kunne bli en god alliert på elektronikk (hvis de ikke allerede er det), og Lear som blant annet er blant verdens ledende som underleverandør av bilinteriører.
Og Jaguar selv er ikke akkurat ukjent med banesport, de har tatt en rekke Le Mans skalper (det er vel bare tre andre som har tatt flere), selv om de kanskje begynner å bli litt rustne. De har vel ikke vunnet noe stort på de siste 25 årene?
Den nye Formel E sesongen, vi er allerede i den tredje, åpner i Hong Kong den 9. oktober, og akkurat som før er kjappe, begripelige heat i sentrumsnære gater en av de store attraksjonene for denne type racing.
Pluss at bilene er ganske like, slik at det blir veldig mye mann mot mann.
Men nå begynner det å løsne litt i reglementet slik at teamene får stadig større frihet til å gjøre ting på egen hånd, selv om det blir lenge til de får bygge hele bilen selv.
Å holde kostnadene i tømme er jo også et av denne racingformelens hederlige mål.
Til å føre rattet har Jaguar med seg Adam Carroll (33) fra Nord Irland med masse erfaring fra gokart til Indy og WEC. Mitch Evans er unggutten, 22, med blant annet et GP3 mesterskap. Og som reserve finner vi Ho-Pin Tung hollandsk-kinesisk som til og med har F1-testing bak seg.
Riktignok har Audi vært ganske aktiv i denne serien ganske lenge, men det har liksom vært litt i skyggen av Abt.
Renault har vært veldig synlig, og det begynner å hjelpe med Mahindra også. Morsomt at bilmerkene for alvor begynner å profilere seg i Formel E – hvem blir den neste tro?
Er det ikke Mercedes som skal elektrifiseres så voldsomt?
Som en liten tilføyelse nevner seriens arrangører at de nå er på jakt etter flere arrangør-byer til neste sesong. Er det ikke snart på tide at den grønngrønne byregjeringen i Oslo melder seg på?