-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
Hagen Bil AS:
Bilmekaniker/Servicetekniker
-
MyCar:
Innkjøper
Fortiden møter fremtiden
Er nye Toyota Prius virkelig så drivstoffgjerrig som reklamen skal ha det til? For å finne ut av det tok vi bilen på langtur sammen med Skoda Octavia.
Først publisert i Bil 7-2016.
Hvem er konkurrenten til Toyota Prius? Svaret på Bil-redaksjonens spørsmål i forkant av denne testen var ikke på noen måte opplagt.
Er ikke Toyotas egen Auris nærmest? De to har jo i prinsippet samme teknologi. Hva så med Skoda Octavia, VW Golf og alle de andre folkelige kombinertbilene?
Ja, hvorfor ikke? Så utfordreren i testen måtte bli Octavia med 1,4 liters-bensinturbo, 150 hk og greit utstyrt.
Denne bilen skulle vise seg så vanskelig å finne at importøren måtte registrere opp en for testens skyld! Skoda selges helst som stasjonsvogn, og for VW Golf del handler det mest om elbil og ladbar hybrid.
LES VIDERE:
- Del 1
- Del 2
- Konklusjon
- Testdata og poeng