-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Helt ny Camry i Detroit
Det er noen år siden du kunne kjøpe Camry hos en norsk Toyota-forhandler, men i USA selger den som varmt hvetebrød.
Faktisk selger den mellomstore sedanen så bra at den har vært USAs mest solgte bil de siste femten årene (når man glemmer pickupene som innehar de tre øverste plassene på statistikken i et bilmarked som ser helt annerledes ut enn det europeiske).
Så er da også Camry nærmest skreddersydd for USA, og det er også der den produseres for det amerikanske markedet. Gjennom de siste 30 årene har Toyota produsert 25 millioner biler bare i USA hvor de har 10 fabrikker. Camry alene har stått for 10 millioner.
Toyota forteller at nykommeren er åttende generasjon og at den nå har gjennomgått en total evolusjon.
Camry er nå bygget på Toyotas globale plattform (TNGA) som ligger under de fleste nye modeller, fra nye Prius til kompakt-SUV-en C-HR.
Den skal leveres med tre alternative drivlinjer, hvorav en 3,5-liters V6 og en ny 2,5-liters rekkefirer. Sistnevnte leveres i kombinasjon med 8-trinn automatkasse.
2,5-literen sitter også i hybridversjonen der den er koblet til en CVT-kasse.
Global modell
Selv om den er borte fra vårt marked selges Camry fortsatt i over 100 land, og den er ifølge Toyota verdens mest solgte i sitt segment. Den produseres i dag ti forskjellige steder.
Toyota sier lite om tekniske data i nykommeren, men målene er 485 x 184 x 144 cm (LxBxH) over en akselavstand på 282 cm.
Noen nordmenn ønsker seg tydeligvis en Camry, for det ble bruktimportert en i fjor og tre i 2015. Vi må helt tilbake til 2004 for å finne de siste Camry som ble importert gjennom offisielle kanaler. Det året kom det 48, ned fra 95 i 2003 ifølge data fra OFV.