-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Ford justerer Mustang og kaster ut V6-motoren
Litt lavere panser, mer aggressiv front, ut med V6-motoren og inn med titrinns automatgirkasse er Ford oppskrift for 2018-utgaven av Mustang.
Av Fords mange modeller er det umulig å komme forbi Mustang som merkets tydeligste merkevarebygger. Knapt noe menneske på jorden med et snev av interesse for bil kan ha unngått å høre om og se bilder av denne legendariske Forden med historie tilbake til 1964.
I Mustang materialiseres drømmen om det mobile Amerika, en drøm som fra i år selges i hele 147 land.
Derfor gjør Ford helt minimale endringer når 2018-modellen – ja, de er tidlig ute i USA – snart lanseres.
Utvendige endringer består først og fremst av senket panser, siste generasjon LED lysteknologi og lett retusj som gjør fronten mer aggressiv.
En 12 tommer infotainmentskjerm tilbys som ekstrautstyr.
Den største endringen er likevel at Ford kaster ut den velkjente (og ikke helt utørste) 3,7 liters V6-eren med effekt rundt 310 hk. I følge Automotive News skal den offisielle forklaringen være at kun 17 prosent av Mustang-kundene valgte dette motoralternativet.
V8-motoren (5,0 liter/421 hk) i Mustang GT våger naturligvis ikke Ford å røre. Det ville umiddelbart ført til ramaskrik.
Men den hos mange forhatte fireren (2,3 liter/317 hk) beholdes, ikke fordi motoren mangler krefter, men mislikt fordi kunstig eksoslyd aldri blir det samme som ekte V6 gromlyd når V8 blir for dyrt.
Fords nye 10 trinns automatgirkasse lansert i pickupen F-150 i fjor, blir endelig tilgjengelig i Mustang, og på begge motorene.
– Oppgradert Mustang er vår beste ever, sa president i Ford Amerika, Joe Henrichs, under lanseringen.
Redesignet av Mustang i 2015 ble godt tatt i mot av entusiastene, regnes som det mest vellykkede, og hjalp Ford til å vinne kampen mot Chevrolet Camaro de to siste årene. Men i fjor sank Mustang-salget i USA med 13 prosent til 105 932 biler.
De to første årene av Mustangs liv ble den årlig solgt i over en halv million eksemplarer. Mustangs relansering i Norge fant sted i 2015. De to siste årene er det solgt 69 nye og bruktimportert 192 biler.