-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Toyota fornyer en bestselger
Toyota viser tredje generasjon Auris i Genève. Ny design og kraftigere drivlinje skal sørge for økt salg.
Den har vært en viktig volumselger for Toyota i årevis, og selv om fjorårstallene ifølge OFV viste en nedgang på 26,5 prosent fra 2016, ble det likevel registrert 3246 nye Auris på norske skilter. Det gjorde den til 13. mest solgte modell her i landet, mens den var nummer fem året før.
Så godt som samtlige Auris som selges i Norge er hybride, så målgruppen vil nok sette pris på at hybriden nå kommer med en kraftigere 2,0-liters hybridmotor med hele 180 hester – en økning på 44 hk sammenlignet med dagens modell.
Toyota har nemlig bestemt seg for å tilby alternative drivlinjer i sine mest populære hybridmodeller. Men du kan fortsatt få den mer moderate drivlinjen med 1,8-liters motor og 122 hester som sitter i Prius, dersom du prioriterer forbruk høyere enn ytelser.
En del vil nok også sette pris på at bredden er økt med 30 mm og lengden med 40 mm, samtidig som overhengene både foran og bak er redusert med 20 mm takket være en strukket akselavstand. Høyden er redusert med 20 mm.
Det skyldes at nye Auris bygges på den moderne TNGA-plattformen som ligger under stadig flere Toyota-modeller.
Det er vanskelig å bedømme ut fra disse photoshoppede bildene, men den ser da vitterlig også mer dynamisk og kjøreglad ut enn forgjengeren – gjør den ikke?
Informasjonssjef Espen Olsen i Toyota Norge forteller at nye Auris kommer til Norge første kvartal 2019, så om du er fristet må du smøre deg med tålmodighet.
Og hva med stasjonsvogn? Joda, den kommer også, men foreløpig kan ikke Olsen forteller oss når. I Norge fordeler salget seg ganske likt på femdørs og stasjonsvogn, så forhandlerne vil nok gjerne ha den på plass så snart som mulig også.