-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Genève, 8. mars 2018
Så mye som kan endre seg på et år. I fjor var Genève-utstillingen full av vertinner med kvaliteter. I år er det nesten tomt for vertinner. Med, og eller uten kvaliteter.
Det er klart tiden var overmoden for å få byttet ut dekorasjonsdamer på bilutstillinger, men det er nesten synd at det ikke skjedde ved naturlig avvikling, at det måtte en ganske voldsom global bevegelse til for å kunne få det til.
For det var ikke noe galt med den damen som sto hos Skoda, kledd i harmoni med bil og stand. Og hun kunne leksen sin og svarte på spørsmål på flere språk.
Litt mer synd syntes jeg på damen hos Yokohama, som i år igjen måtte gå rundt med et Miss Yokohama banner over skulderen.
Og hvor ble det av de to skinnkledde, kort-toppede som trente på KIA-jobben mandag? Jeg så dem verken tirsdag eller onsdag. Og på publikumsdager er det jo ikke slik allikevel.
Hos Giugiaro var det som vanlig noen tettsittende hvite kjoler, Fabrizio blir visst aldri lei av å demonstrere sin smak i den slags, mens hun hos IDEA ikke var særlig mye der.
Men det hadde ikke gjort noe, hun var en slik som min mor umiddelbart hadde kalt «nei, en så hyggelig ung dame».
Det er ikke sikkert hun hadde sagt det samme om de to Petronas-damene i lange, skimrende gallakjoler som så ut som de var dyppet i råolje – og damene hadde vel passet bedre på Oscars-løperen enn i Hall 6 på PalExpo.
Og det var vel det – bortsett fra at Pirelli svikter selvfølgelig ikke. Men det er jo ikke verdt å nevne en gang. Før de eventuelt gjør det.
Ellers la jeg merke til at det faktisk var flere herrer enn damer som løp rundt og tørket fingeravtrykk fra dørhåndtak og fettflekker fra vinduer og glass. Jeg har lagt ved en smule bildedokumentasjon som beskriver dette forholdet.
Som også er nytt av året.
Og til sist: applaus til den globale bilsportoverbygningen FIA. Den store kvinneforkjemperen Bernie Ecclestone er jo egentlig ute av dette nå. Men Jean Todt er gjenvalgt som president og brukte dagen i går på å lansere et Kvinnedag-initiativ.
Det betyr en fantastisk hjemmeside, og brosjyre, som forteller kvinner at nå kan de begynne å kjøre Kart!
Fra før av har de en annen kvinnerettet informasjonssak som forteller hvordan du kanskje kan bli racingmekaniker.
Ikke veldig mye å skryte av.
Men på den annen side har den første sjåførskolen for kvinner begynt å ta imot elever i Riyadh. Fra 1. juni har hunkjønn lov til selv å kjøre i Saudi-Arabia. Noe kvinnefremgang er det med andre ord i vår lille verden også.
PS!
Bla deg gjennom bildegalleriet, så skjønner du at Automedia har funnet en del av damene som «den gamle redaktør» etterlyser.