-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Endelig: Nå skal EQ avdukes
Hva er dette med EQ i alle navn? Nå sist, Statoil som byttet navn og fikk inn de samme bokstavene som Mercedes av en eller annen grunn bruker som initialer på sine elbiler.

Kanskje får vi forklaringen på hvorfor EQ i morgen. Da skal nemlig Daimler presentere sin europeiske satsing på elektriske produksjonsbiler for første gang.
De har jo hatt elbiler før. I tillegg til at de også har klart å trekke frem en batteridrevet versjon fra bilens barndom, har de hatt en helektrisk B-Klasse en stund, og i Kina er de vel allerede i gang med sin generasjon to sammen med samarbeidspartnere.
For ikke å glemme: Smart har jo praktisert EQ ganske lenge allerede.
Men nå skal det være avduking i elbil-hovedstaden Stockholm, og det kan nok bli litt av en forestilling. De viste oss de første EQ-visjonene allerede for to år siden, på Paris-utstillingen, og de har «lekket» EQC-modellen jevnt utover dette året.
De har sågar sendt ut sine egne spionbilder siden det kanskje ikke kom mange nok på trykk via de «ekte» spionkanalene.
Daimler forteller om fire års utviklingstid og om 200 testbiler som har vært med på utviklingen. De føyer forresten til at 65 % av utprøvningene fremdeles har skjedd med virkelige biler på virkelige veier, mens bare 35 % har skjedd digitalt.
Les også: Mercedes viser kompakt elbil
Men nå er altså produksjonsmodellen rett rundt hjørnet, og vi skal møte alle spesialistene, og norske representanter, i morgen.
Jeg tror ikke det møtet kommer til å bli preget av lange pauser der jeg får problemer med å si noe, men det kan jo allikevel være – meget sannsynlig faktisk – at du har noen spørsmål jeg ikke har tenkt på. Kom med dem via denne lenken, så skal jeg gjengi svarene når jeg får ristet på hodet og sortert alle inntrykkene og all informasjonen.