-
Bertel O. Steen AS:
Salgssjef Mercedes-Benz Minibuss
-
Jensen & Scheele AS:
Plassjef, Jensen & Scheele
-
Jensen & Scheele Bil AS:
Bruktbilansvarlig, Jensen & Scheele
-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Mercedes på Kina-strøm
Sammen med BYD har Daimler en virksomhet i Kina som det kommer elbiler fra. Her har de en ny, klar til Beijing-utstillingen.
Den forrige Denza vi presenterte het 400. Nå er de klar med 500, men de som vet litt om hva som finnes inni kinesiske biler snakker om en oppgradering av den gamle – ikke en helt ny.
Men ny nok, åpenbart – en rekkevidde på 500 kilometer er alene nok til at bilen fortjener at noen sperrer øynene opp og setter seg litt rettere i stolen.
For et naturlig spørsmål er jo – hvorfor må den europeiske Mercedes-organisasjonen vente så lenge på den batterielektriske delen av EQ-innsatsen?
Er det fordi BYD / Denza teknologien ikke er moden nok for Europa?
Bilen har også endret utseende i forhold til 400 – det ser ut som den har fått litt mer Mercedes-innflytelse enn den forrige.
Både den skarpe kanten langs sidene og de nye «tigerøye» frontlyktene er forfriskende elementer i forhold til den gamle. LED-lys rund baut og en rekke telematikk-funksjoner hører med.
Baidu Maps er Kinas svar på Google Maps, og WeChat er den lokale WhatsApp – men med en rekke tilleggsfunksjoner – begge finnes om bord på 500-modellen.
Smart-telefon systemet hjelper Denza-eieren til å finne frem til en av nasjonens (foreløpig) 112.000 ladeplasser.
Daimler er sparsom med detaljene. De snakker om vektreduksjon, og de forteller om 85 % salgsøkning i fjor – «langt over industri-snittet».
Ikke spesielt informativt når vi ikke aner utgangspunktet verken for vektreduksjonen eller salgsøkningen.
Vi får vel vite mer når det begynner å bli utstillingstid i Beijing – fra 25. april.