-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
Mercedes på Kina-strøm
Sammen med BYD har Daimler en virksomhet i Kina som det kommer elbiler fra. Her har de en ny, klar til Beijing-utstillingen.
Den forrige Denza vi presenterte het 400. Nå er de klar med 500, men de som vet litt om hva som finnes inni kinesiske biler snakker om en oppgradering av den gamle – ikke en helt ny.
Men ny nok, åpenbart – en rekkevidde på 500 kilometer er alene nok til at bilen fortjener at noen sperrer øynene opp og setter seg litt rettere i stolen.
For et naturlig spørsmål er jo – hvorfor må den europeiske Mercedes-organisasjonen vente så lenge på den batterielektriske delen av EQ-innsatsen?
Er det fordi BYD / Denza teknologien ikke er moden nok for Europa?
Bilen har også endret utseende i forhold til 400 – det ser ut som den har fått litt mer Mercedes-innflytelse enn den forrige.
Både den skarpe kanten langs sidene og de nye «tigerøye» frontlyktene er forfriskende elementer i forhold til den gamle. LED-lys rund baut og en rekke telematikk-funksjoner hører med.
Baidu Maps er Kinas svar på Google Maps, og WeChat er den lokale WhatsApp – men med en rekke tilleggsfunksjoner – begge finnes om bord på 500-modellen.
Smart-telefon systemet hjelper Denza-eieren til å finne frem til en av nasjonens (foreløpig) 112.000 ladeplasser.
Daimler er sparsom med detaljene. De snakker om vektreduksjon, og de forteller om 85 % salgsøkning i fjor – «langt over industri-snittet».
Ikke spesielt informativt når vi ikke aner utgangspunktet verken for vektreduksjonen eller salgsøkningen.
Vi får vel vite mer når det begynner å bli utstillingstid i Beijing – fra 25. april.