-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Karbon-egg
Königsegg har vist oss en Regera som er enda mer raffinert enn vanlig. Nakent karbon hele veien – med en finish de smarte svenskene har utviklet selv.
Regera handler ikke bare om å gå fort – den handler også i stor grad om å gjøre inntrykk.
Det vil jeg tro deres nyeste versjon virkelig gjør.
Dette er den første bilen de har bygget der du ser den nakne karbonoverflaten hele veien. Og dermed ser overflaten enda mer silke-aktig ut enn vanlig, og har en helt spesiell dybde.
Denne behandlingen av materialet er utviklet hos Königsegg, de kaller den KNC og «tar finishen på bilene våre til et helt nytt nivå», sier Christan von Königsegg.
KNC betyr simpelthen Königsegg Naked Carbon, og er født fordi så mange av kundene ønsket at biter av bilen deres skulle har en overflate som viste kullfiberne.
Og nå har de altså utviklet en finish som gjør det mulig – ikke bare mulig, forresten, men attraktivt – å bruke på hele bilen.
«Vi har alltid jobbet med å utforske ekstremer og skyve på grenser», sier Christian von Königsegg. «Det er virkelig tilfredsstillende å kunne finne en helt ny måte å vise frem en av våre biler på, og å kunne gi den en helt ny finish».
De har tidligere brukt KNC-overflater på mindre komponenter, som detaljer på felger, splittere eller spoilere, eller innvendig – for eksempel ratt.
Man har testet ideen under ekstreme klimatiske forhold og utsatt den for sterk sol og intenst regn og salt og steinsprut før man ble fornøyd med holdbarhet og varighet.
Selve prosessen består åpenbart av at man fjerner det øverste epoxy-lager som oppstår ved lamineringen og så polerer man det hele til man er helt nede på kullet.
Det legges ikke på noe nytt overflatemateriale, og siden hvert eneste kullfiber nå ligger der, åpent, blir overflaten matt og metallisk med en grafitt-tone som gjør bilen helt enestående.
Man merker det når man tar på overflaten. Den er meget kjøligere, metall-aktig, enn det et vanlig karosseri med lakk-overflate kjennes ut som.
Det er, i hyperbil-sammenheng, en annen stor fordel med denne behandlingen også. Det man fjerner og det man polerer vekk er såpass mye at KNC-Regeraen faktisk er 20 kg lettere enn originalen.