DS 7 Crossback: Ladbar DS får norsk pris - BilNorge.no
img
img
img
img
img
img
img
def bilnytt biljobb Bil FirmaBil YrkesBil Motorbransjen Default forside meny
bilde
img img img img
4 bilder i galleri
Ladbar DS får norsk pris
Dersom du har ventet på den ladbare hybridversjon av DS7 Crossback, kan du trøste deg med at ventingen nå går inn i siste fase. Prisene er i alle fall klare.
Biltester:
bsgif Biltester
Norges største samling biltester fra bladet Bil (1996-2019).

Twitter RSS
bsgif

570.000 kroner er hva du må ut med for å sikre deg en DS7 Crossback E-Tense. Da får du en bil med 300 hestekrefter, 450 Newtonmeter, firehjulsdrift og elektrisk rekkevidde (WLTP) på 50 kilometer.

– Vi gleder oss til å starte salget av DS 7 Crossback E-Tense 4x4, en spennende bil i premium-segmentet. Vi har fått til en konkurransedyktig pris, og vi mener at en ladbar SUV med firehjulsdrift er en interessant bil for det norske markedet, sier Thomas Christensen, direktør for DS Automobiles Norge hos Bertel O. Steen.

Velutstyrt
DS 7 Crossback E-Tense 4x4 kommer til Norge med høyeste utstyrsnivå, Grand Chic, som ifølge importøren betyr at behovet for tilvalg blir minimalt.

Standardutstyret innbefatter blant annet navigasjon, skinninteriør med el-seter (interiør inspirasjon Rivoli), full LED hovedlys og DS Scan Suspension (demperne justerer seg etter forholdene ved hjelp av kamera).

Videre har bilen 19-tommers felger, siste generasjon automatisk sikkerhetsbrems, adaptiv cruise-kontroll med selvkjøring nivå 2 og ladekabler – en til bruk med vanlig kontakt og en type 2 for lading fra ladeboks.

Rommelig og sterk
Bagasjerommet er det samme som på den konvensjonelle varianten, 555 liter og DS 7 Crossback E-Tense 4x4 kan utstyres med hengerfeste. Tilhengervekt er ikke oppgitt.

Bensinmotoren yter 200 hestekrefter og har følge av to 110-hesters elmotorer – en på hver aksel. Tilsammen utgjør dette en samlet systemeffekt på 300 hestekrefter. DS 7 Crossback E-Tense 4x4 har en ny 8-trinns automatgirkasse.

Den elektriske rekkevidden er 50 kilometer målt etter WLTP. Batteriet har en kapasitet på 13,2 kWt.

Drift på alle fire hjul er ifølge produsenten alltid tilgjengelig, uansett batteristatus.

Ladetider:

  • 8 timer med standard kontakt (2,3 kW, 10A)
  • 1 time og 45 minutter med veggboks (6,6 kW 32A)

Av øvrige tekniske data får vi oppgitt en akselerasjon til 100 km/t på 6,5 sekunder og et snittforbruk på 0,22 liter på mila, tilsvarende et CO2-utslipp på 49 gram per kilometer.

De første bilene ankommer Norge 4. kvartal i år.

toolbar_print.gif Printervennlig versjon   toolbar_mail.gif Tips en venn   Del på facebook   twitter   tilbake.gif  Tilbake til forside
annonse
logotest
Påmelding til daglig nyhetsbrev.
  
   
pix pix pix
pix pix pix pix
pix     pix
 
pix     pix
pix     pix
   
pix     pix
pix     pix
pix   pix

 
Annonse: