-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Kamiq er Skodas nye og lille crossover
For de mange som ladbare biler ikke er et alternativ for, velger en god del av dem en SUV fra Skoda. Derfor kan Skoda Kamiq bli en viktig bil de nærmeste årene.

Jeg er på vei til et fjelland midt i Europa for å kjøre Skodas nyeste og samtidig minste SUV nå som populære Yeti er borte. 4,24 meter lange Kamiq, som er en «forkortet» utgave av Karoq som igjen var en «forkortet» Kodiaq, er fattige to centimeter lengre enn Yeti.
Men jeg skal definitivt ikke ut i terrenget, for der har ikke Kamiq noe å gjøre. Kamiq er først og fremst en by-SUV, urban crossover som Skoda velger å kalle løsningen. Kamiq, som kun trekker på forhjulene, har det meste av teknikken felles med kombibilen Skoda Scala.
Kompakte crossover/SUV-er er bilklassen som vokser mest i Europa. Som sine større brødre bygges Kamiq på MQB-plattformen, det vil si med tverrstilt bensinmotor (95/115/150 hk) eller dieselmotor (115 hk). En CNG gassvariant lanseres noe senere. Men så vidt jeg vet foreligger det ikke planer om å elektrifisere Kamiq.
Men for å være attraktiv i disse elektrifiseringstider utstyres Skoda Kamiq svært godt, inkludert den karakteristiske Skoda-paraplyen i førerdøren og isskrapen i tanklokket.
I motsetning til i Yeti kan ikke baksetene tas ut. Til gjengjeld vil det bli mulig å legge ned ryggen på passasjersetet foran for innlasting av lange kolli.
Jeg antar det er mye du lurer på om denne Skodaen som i praksis ikke er i Norge før i 2020. Send meg gjerne spørsmål, så skal jeg forsøke å finne svar.