-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Biloppretter
Bilskadesenteret Voss AS
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Innkjøper
Møller Bil AS
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Serviceingeniør
Hyundai Motor Norway
-
Vedlikeholdstekniker
Bertel O. Steen Drammen
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Luftig Corvette
Tre måneder etter debuten av nye Corvette lanserer Chevrolet nå en alternativ utgave med automatisk hardtop.
Noe av det mest unike ved nye Corvette er prislappen. I USA koster den 59.995 dollar – en brøkdel av hva du må ut med for en italiensk sportsbil med tilsvarende ytelser og midtstilt motor.
Konkurrentene blir nok ikke mindre betuttet når de nå viser bilen som cabriolet med automatisk hardtop og forteller at denne kun skal koste 7500 dollar mer.
Det automatisk styrte taket kan heves og senkes i løpet av 16 sekunder i hastigheter på inntil 48 km/t.
Det er første gang i historien Corvette tilbys med en løsning som dette som alternativ til Targa-løsningen, og det er verdt å merke seg at vektdifferansen mellom de to kun er 36 kg.
Chevrolet forklarer dette med at bilen fra starten er utviklet som cabriolet, og at den todelte takkonstruksjonen er laget av lette kompositt-materialer. Det hjelper også på vekten av konstruksjonen drives av elektriske motorer, seks av dem, i stedet for hydraulikk.
Et glassvindu bak setene fungerer som vindavviser når du kjører åpent, men forsvinner ned bak nakkestøttene om du ønsker enda mer vind i håret.
Lagringsplassen er den samme uansett hvilken Corvette du velger – det bak-hengslede motordekslet har varmeskjold og ekstra luftinntak som sørger for at motoren får tilstrekkelig med kjøling, og når du kjører åpent stues taket direkte over den V8-eren.
Det betyr plass til to sett med golfkøller bak motoren, mens «frunken» foran har plass til en pilotkoffert og en laptop-veske.
Motoren er den samme i begge utgaven – en normalt pustende 6,2-liters V8 med 502 hestekrefter og et dreiemoment på 637 Newtonmeter. Det samme gjelder girkassen som er 8-trinns med dobbel clutch.
Chevy sier ytelsen er omtrent de samme – hvilket indikerer null-til-hundre på rundt tre sekunder og toppfart på drøye 300 km/t.
Hekkspoileren gjør at marktrykket også er likt for de to utgavene. I tillegg er fjærer og dempere rekalibrert for å gi så like kjøreegenskaper som mulig.
Nye Corvette cabriolet settes i produksjon på nyåret, et par måneder etter coupéen, og kommer på markedet innen neste sommer.
Parallelt med avdukingen av Corvette cabriolet viste Chevy også en ny Corvette CR.8 racing-versjon som skal debutere under 24-timersløpet på Daytona i januar 2020. Det blir to biler i løpet, tradisjonen tro en gul og en sølvfarget.