-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Biloppretter
Bilskadesenteret Voss AS
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Innkjøper
Møller Bil AS
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Serviceingeniør
Hyundai Motor Norway
-
Vedlikeholdstekniker
Bertel O. Steen Drammen
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Kul Mazda-racer
Mazda USA har designet en racerbil basert på nye Mazda 3, men det er ingen grunn til at den ikke skal dukke opp i Europa også.
Mazda3 TCR skal konkurrere i den amerikanske IMSA Michelin Pilot Challenge-serien, men som navnet tilsier er den bygget etter det internasjonale TCR-reglementet. Det betyr at den kan stille til start i 36 ulike serier verden rundt.
Bilen får sin racing-debut under et firetimersløp på legendariske Daytona Speedway i januar.
Løpsbilen er basert på nye Mazda3, om du måtte være i tvil, og den gjør seg jammen svært godt i racingdrakt som fremhever det lekre designet.
Ved Mazda Design America i Irvine, California brukte designerne utallige timer på å tilpasse aerodynamikk og dimensjoner slik at bilen følger TCR-reglementet, samtidig som den er tro mot modellens originale utstråling.
Mazda3 TCR drives av en 4-sylindret turbomotor med 350 hestekrefter koblet til en sekstrinns sekvensiell racing-transmisjon med paddle shift på rattet.
Bilen er rigget av Long Road Racing som også bygger den globale Mazda MX-5 Cup-bilen.
Fra 2020 vil de tilbys bilen for salg til private team som ønsker å delta i en av de nasjonale eller internasjonale TCR-seriene, eller andre løp der TCR har egne klasser som f.eks. den tyske langdistanseserien på Nordsløyfa.
Mazda satser tungt på motorsport i USA med sin egen karrierestige, og Mazda3 TCR blir et nytt trinn i denne stigen.