-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Volkswagen ID.3 på Oslo Motor Show i helgen
Etter å ha vært på turne landet rundt messevises VWs ID.3 på Oslo Motor Show lørdag og søndag.
Interessert i elektriske biler og ikke sett nyheten VW ID.3? Da er stedet Oslo Motor Show på Lillestrøm denne helgen.
I skrivende stund rigges det til i messesenteret på Lillestrøm for å presentere bilen som ventes å bli landets mest kjøpte neste år. Lørdag morgen er den på plass.
Bakgrunnen for at Volkswagen velger å gjøre ID.3 til et av de viktige elementene på årets Oslo Motor Show knyttes nært til suksessen Audi hadde med å bruke OMS i lanseringen av e-tron i fjor. E-tron er for tiden landets sjette mest kjøpte bilmodell.
VW ID.3 1ST, er lanseringsmodellen i en ny æra for Volkswagen: Først Boble-perioden med luftkjølt hekkmotor og bakhjulsdrift fra 1946 til 1975 i Norge, så Golf-perioden med tverrstilt, vannkjølt motor og primært framhjulsdrift fra 1974 og fra neste år elbilepoken som starter med ID.3, med 420 km rekkevidde og et enormt potensial når den lanseres i juni neste år.
Prisen, fra rett under 330.000 kroner, har vært kjent en stund. Bilen er utvendig på størrelse med Golf, men mye rommeligere fordi den har flatt gulv og er pakket annerledes.
Senere kommer ID.3 med kortere (330 km) og lengre rekkevidde (over 500 km). Bilen er spesifisert med 100 kW hurtigladekapasitet, hurtigladingen vil være inkludert i bilprisen det første året og akselerasjonen oppgis til 7,5 sekunder fra stillestående til 100 km/t.
Volkswagen er på ingen måte ukjent med elbiler og har for lengst gjort elektrisk Golf til landets viktigste VW-modell. Men ID.3 er VWs første bil på en ren el-plattform.
Planen er å produsere 30.000 ID.3 1ST neste år og det antydes at den norske VW-importøren har sikret seg halve volumet. Om så slår til vil det gjøre ID.3 til landets mest valgte modell i 2020.
Fire av de fem siste årene har en elektrisk bilmodell vært bestselger i Norge. I 2015 var det VW e-Golf, det samme skjedde i 2017, i 2018 vant Nissan Leaf og i 2019 leder Tesla Model 3 suverent.