Helt nye Mercedes-Benz GLC 400 4MATIC

Nye Mercedes-Benz GLC: Nå gjelder det!

Mercedes-Benz er veldig klare for å lykkes med nye GLC. På papiret tilbyr den mye som bør falle i smak for norsk publikum. Luftfjæring, bakhjulsstyring, 490 hestekrefter, og rekkevidde over 700 km WLTP.

Publisert Sist oppdatert

Nye GLC etterfølger EQC, men blir også en god erstatning for dagens EQE SUV.

Bilen kommer på markedet i Norge i 2026.
Prisene er ikke klare.

Høydepunkter GLC 400 4Matic:

  • 800-volts arkitektur
  • Ladeeffekt på 330 kW
  • 490 hestekrefter
  • 0-100 km/h 4,3 sekunder
  • Rekkevidde opp mot 713 km WLTP
  • Airmatic luftfjæring 
  • Tilhengervekt, 2,4 tonn
  • Bagasjerom, 570 liter
  • Frunk, 128 liter
  • Lengde 4.845  millimeter
  • Bredde 1.913 millimeter
  • Høyde 1.644 millimeter
  • Bakhjulsstyring - tilvalg

Høydepunkter teknologi og drivlinje:


MB.OS er navnet på superhjernen som kort fortalt kontrollerer alle funksjoner i bilen. Alt fra infotainment til autopilot, kjøredynamikk og lading. Ved hjelp av kraftfulle databrikker sørger MB.OS for at alle kommandoer og funksjoner fungerer sømløst, skal vi tro Mercedes-Benz.

GLC leveres med "Terrain Mode" og "gjennomsiktig panser". Terrengprogrammet lar deg velge forskjellige innstillinger på bilens kjøredynamikk etter hvilket underlag du kjører på.
Helt nytt hos Mercedes er funksjonen med "gjennomsiktig panser". Ved hjelp av frontkamera og kamera på sidespeilene gir den et bilde av undersiden foran på bilen.  

GLC låner luftfjæringsteknologi fra S-klassen. Humper og vibrasjoner blir absorbert bort ifølge produsenten. Bakhjulsstyring er tilvalg og gir mulighet for smidigere manøvrering i trange parkeringshus og garasjer.  

Førermiljøet domineres av MBUX hyperscreen som strekker seg over hele bredden i dashbordet.

Mercedes-Benz lover at skjermen har enestående oppløsning.

Den har også intelligent sone-dimming, som gjør det mulig å justere to separate skjermområder samtidig ved hjelp av skyvebrytere. Dette betyr at viktig informasjon alltid er tydelig og lett tilgjengelig, noe som reduserer distraksjoner og øker komforten på hver tur. Mercedes-Benz har søkt patent på denne teknologien.

Powered by Labrador CMS