-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Ryktene fikk rett: ID. 2 skal hete Polo
Utrullingen av “ekte” navn på nye elbilmodeller er i gang hos Volkswagen. Dermed gjør Polo comeback i det norske markedet i 2026.
Fra starten av 2024 sluttet den norske Volkswagen-importøren å ta inn personbiler med forbrenningsmotor.
Dermed var det også slutt for det sterke merkevarenavnet Polo i Norge. Ut forsvant også Golf og Passat.
Nå melder Volkswagen at 50 år etter at den første utgaven Polo ble lansert, kommer Volkswagens lille storselger tilbake til det norske markedet i elektrisk utgave.
Det har vært spekulert en stund i at ID. 2 kunne komme til å hete Polo i produksjonsklar utgave - og slik ble det.
Eller ikke helt, den skal hete ID. Polo. Men hvem kommer til å kalle bilen “ID. Polo” i Norge? Polo er jo kjapt og greit.
Blir billig!
I 2024 annonserte Volkswagen den første versjonen av konseptbilen ID. 2 - en mindre modell enn populære ID.3, med en prislapp under 25.000 euro.
Etter dagens kurs skulle det bli rett i underkant av 300.000 kroner.
Den tyske produsenten oppgir at ID. Polo skal lanseres i løpet av 2026.
Volkswagen har hatt suksess med sine ID-biler i Norge. som er her til lands er ID.3, ID.4, ID.5, ID.7 og ID.Buzz. Det sagt, Volkswagen ID.3 har ikke blitt den nye "folkevognbobla", som den var sagt å skulle bli.
- Polo har lenge vært en folkefavoritt av en grunn. Mange har behov for en liten, effektiv og solid bil i hverdagen, og det er synonymt med Volkswagen Polo, sier Simona Trombetta, merkedirektør for Volkswagen Norge hos importøren Harald A. Møller i en pressemelding.
De siste årene har Volkswagen Norge hatt en strategi om kun å selge kun elektriske personbiler i Norge.
Etter at e-Up! ble tatt av programmet har ID.3 vært den minste elbilen i Volkswagen-porteføljen,
Importøren innrømmer at savnet etter de minste modellene har vært betydelig.
ID. Polo avdukes sammen med en kraftigere GTI-versjon av samme bil på bilmessen IAA i München, som åpner for presse mandag 8. september og for publikum dagen etter. Utvalgt presse får se bilen søndag 7. september.
- Polo viser hvor mye kraft som kan ligge i et navn. Det står for pålitelighet, personlighet og historie. Det er derfor vi nå gir ID.-modellene navn som skal vekke følelser, og være ankret i folks hverdagsliv, sier Volkswagens AGs salgsdirektør, Martin Sander.
Spørsmålet er; når kommer ID. Golf eller ID. Passat?
Rettelse: I første versjon av artikkelen refererte vi pressemeldingen på at prisen blir 20.000 euro. Det er ikke riktig, den blir 25.000 euro. Feilen ble rettet 3. september klokken 16.45.