-
Møller Bil Oslo Vest Volkswagen:
Fagtekniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Customer Experience Manager
-
Helios Auto AS:
Support-medarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Nokian Dekk AS:
Regionsansvarlig/selger – Innlandet
-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling

Ryktene fikk rett: ID. 2 skal hete Polo
Utrullingen av “ekte” navn på nye elbilmodeller er i gang hos Volkswagen. Dermed gjør Polo comeback i det norske markedet i 2026.
Fra starten av 2024 sluttet den norske Volkswagen-importøren å ta inn personbiler med forbrenningsmotor.
Dermed var det også slutt for det sterke merkevarenavnet Polo i Norge. Ut forsvant også Golf og Passat.
Nå melder Volkswagen at 50 år etter at den første utgaven Polo ble lansert, kommer Volkswagens lille storselger tilbake til det norske markedet i elektrisk utgave.
Det har vært spekulert en stund i at ID. 2 kunne komme til å hete Polo i produksjonsklar utgave - og slik ble det.
Eller ikke helt, den skal hete ID. Polo. Men hvem kommer til å kalle bilen “ID. Polo” i Norge? Polo er jo kjapt og greit.
Blir billig!
I 2024 annonserte Volkswagen den første versjonen av konseptbilen ID. 2 - en mindre modell enn populære ID.3, med en prislapp under 25.000 euro.
Etter dagens kurs skulle det bli rett i underkant av 300.000 kroner.
Den tyske produsenten oppgir at ID. Polo skal lanseres i løpet av 2026.
Volkswagen har hatt suksess med sine ID-biler i Norge. som er her til lands er ID.3, ID.4, ID.5, ID.7 og ID.Buzz. Det sagt, Volkswagen ID.3 har ikke blitt den nye "folkevognbobla", som den var sagt å skulle bli.

- Polo har lenge vært en folkefavoritt av en grunn. Mange har behov for en liten, effektiv og solid bil i hverdagen, og det er synonymt med Volkswagen Polo, sier Simona Trombetta, merkedirektør for Volkswagen Norge hos importøren Harald A. Møller i en pressemelding.
De siste årene har Volkswagen Norge hatt en strategi om kun å selge kun elektriske personbiler i Norge.
Etter at e-Up! ble tatt av programmet har ID.3 vært den minste elbilen i Volkswagen-porteføljen,
Importøren innrømmer at savnet etter de minste modellene har vært betydelig.
ID. Polo avdukes sammen med en kraftigere GTI-versjon av samme bil på bilmessen IAA i München, som åpner for presse mandag 8. september og for publikum dagen etter. Utvalgt presse får se bilen søndag 7. september.

- Polo viser hvor mye kraft som kan ligge i et navn. Det står for pålitelighet, personlighet og historie. Det er derfor vi nå gir ID.-modellene navn som skal vekke følelser, og være ankret i folks hverdagsliv, sier Volkswagens AGs salgsdirektør, Martin Sander.
Spørsmålet er; når kommer ID. Golf eller ID. Passat?
Rettelse: I første versjon av artikkelen refererte vi pressemeldingen på at prisen blir 20.000 euro. Det er ikke riktig, den blir 25.000 euro. Feilen ble rettet 3. september klokken 16.45.