-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Ny Fit fra Honda
Honda lanserer i dag en helt ny Fit på hjemmebane. Men hos oss er det fortsatt tradisjonell Jazz som gjelder.
Dette er bilen som i siste øyeblikk fikk endret sitt opprinnelig planlagte navn. I Japan skjedde det ved å stryke en t og en a i slutten av ordet, men for våre markeder gikk man mer dramatisk til verks og satset på Jazz.
Men navnet skjemmer ingen, og Hondas lille har blitt en stor suksess med et globalt salg på over to millioner siden lanseringen i 2001. Den selges i 115 land og produksjonen skjer i seks fabrikker fordelt på fem land, så dette må kalles en verdensbil.
Smidig
Nye Fit har fått en del endringer i både eksteriør og interiør, og Honda vektlegger smarte løsninger i interiøret. Akselavstanden er strukket og sporvidden økt for å gi bedre kjøreopplevelse. Likevel er nye Fit en smidig krabat som lett lar seg manøvrere i trange bygater.
To motorer er tilgjengelige – en 1,5-liters i-VTEC og en ny supernøysom 1,3-liter i-VTEC som yter 100 hk. Trinnløs CVT gearkasse kan kjøpes som alternativ til manuelt gear.
I Japan kan Fit leveres med et fremre passasjersete som kan svinges ut. Setet har en høy sitteposisjon, god benplass og gir god støtte. Dette setet gir enkel inn- og utlasting av rullestol i baksetene slik at bilen egner seg godt for funksjonshemmede.
En ny Jazz for Europa kommer på markedet høsten 2008, så fortsatt må vi nøye oss med dagens modell en stund til.