-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Sesongen er åpen
Det har absolutt sin sjarm å kjøre cabriolet i Norge. Det er på riksvei 40 mellom Kongsberg og Hvittingfoss, med 6 varmegrader og gløtt av sol, vi finner tiden moden for å åpne årets sesong. Vi lukker den et kvarter senere, da vi dundrer inn i en tung haglskur.


Først publisert i Bil 6 - 2008.
Åhh, for en god følelse. Fuglekvitter og andre lyder strømmer ned over oss der vi cruiser på småveiene mens vinden rusker i skyggelua. At det er kaldt i lufta er ikke noe problem bare vi pakker litt rundt halsen for å fjerne den skumle trekken bakfra. Så er det bare å stille varmeapparatet på 23 grader for å presse varmluft oppover i kupeen.
Du verden så sjarmerende, tenker vi når vi senere sitter med et hvitt teppe av hagl på passasjersetet ved siden av – sekundene umiddelbart før var svært lange, da vi i panikk både måtte bremse farten og få taket på plass i en fei.
To nykommere får æren av å åpne cabrioletsesongen: Audi A3 og BMW 1-serie, begge med rause muskler og solid utstyrsnivå. Begge bilene har i utgangspunktet en høyst folkelig pris i basisutgave, men på dette nivået, med 160–170 hester og ekstrautstyr for opp til 100.000 kroner, har nok våre to testbiler mest appell til entusiastene som er villige til å betale for en stor kjøreopplevelse i små biler. Dette er biler for enslige og par – verken baksetet eller bagasjerommet er i nærheten av å kunne kalles familievennlige.
LES VIDERE:
- Audi A3 Cabriolet- BMW 120i Cabriolet
- Konklusjon
- Tekniske data