-
Møller Bil Oslo Vest Volkswagen:
Fagtekniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Customer Experience Manager
-
Helios Auto AS:
Support-medarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Nokian Dekk AS:
Regionsansvarlig/selger – Innlandet
-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Ny 1-serie fersket
Her er ferske bilder av neste generasjon 1-serie fra BMW. Det kommer på markedet om et snaut år.
Det har sikkert vært noen diskusjoner internt om hvilken BMW-modell som først skulle skiftes ut – 1- eller 3-serie. Begge har nemlig vært på markedet siden 2004 og fikk en facelift i 2008. Dermed tikker det ubønnhørlig mot utfasing.
Nå har vanligvis velinformerte kilder fortalt oss at vi får se en ny 1-serie i løpet av høsten, mens en ny 3-serie ikke kommer før neste år. Det betyr trolig verdensdebut for 1-serie på høstens Frankfurt-utstilling, mens 3-serien vises i Genève våren 2012.
Her har våre spionfotografer greid å fotografere en diskret maskert 5-dørsutgave av 1-serien under testing. Vi ser en markant nyregrill, oppblåste støtfangere og baklykter fra en produksjonsmodell.
C-stolpen er gjort slankere, noe som vil forbedre sikten skrått bakover. Dermed ser det ut som BMW tar et av brukernes ankepunkter på alvor, det er nemlig ikke lett å rygge en 1-serie inn på en trang garasjeplass.
Stor familie
Som dagens modell kommer også neste generasjon i flere karosseriformer i løpet av de nærmeste årene. Først ut er 3- og 5-dørs, siden følger coupé og cabriolet som nå står foran en ansiktsløftning som gjør at de skal leve et par år til.
I følge våre kilder har sentrale personer på produktutvikling hos BMW røpet at de er åpne for utvikling av nye modellvarianter dersom markedet ønsker dette – som for eksempel en forlenget variant med bedre plass i baksetet.
Motorene blir videreutvikling av dagens bensin- og dieselmotorer med Efficient Dynamics, og kanskje får vi også en hybridutgave av neste 1-serie. I den andre enden av skalaen får vi biler med kraftige turbomotorer, og kanskje etter hvert en M-utgave.