-
Bilkonsulent/Plassjef
Autoringen Bergen AS
-
Takstansvarlig / Skadekoordinator
Møller Bil Romerike AS
-
Mekaniker
Bertel O. Steen Jessheim AS
-
Mercedes-Benz mekaniker
Bertel O. Steen Asker og Bærum AS
-
Salgssjef
Svalbard Auto AS:
-
Kunderådgiver logistikk
Svalbard Auto AS:
-
Mekaniker
Svalbard Auto AS:
-
Daglig leder
Mobile Asker AS
-
Operativ salgsansvarlig
Rental Group Mobility AS
-
Bilglassmontør Lørenskog og Ensjø
Cary Norway AS
-
Avdelingsleder Lørenskog
Cary Norway AS
-
Bilpleier- og Teknisk Klargjører
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Hønefoss AS
-
Produktsjef
Rodin & Co AS
-
Leder forhandlersalg & Salgssjef
Sparebank 1 Finans Østlandet AS
-
Leder skadesenter
Albjerk Bil Drammen AS
-
Avdelingsleder Tromsø
NDI Norge
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Servicemarkedssjef
Bilia Norge AS
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
MG-Salgssjef
Norwegian Mobility Group AS
-
Dele og tilbehørs konsulent
Norwegian Mobility Group AS
-
MG Serviceinspektør / Garantibehandler
Norwegian Mobility Group AS
-
Leder - marked
Bilforlaget AS:
-
Nyhetsredaktør/frontsjef
Bilforlaget AS
-
Regionleder
Norges Automobil Forbund
-
Bilkontrollør
NAF Senter Flesland
-
Selger
Egil Verne AS
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Røyken
-
Servicemarkedssjef
Bertel O. Steen Ullevål AS
-
Tekniker
NDS Group AS
-
Teamleder Service
NDS Group AS
-
Servicetekniker
NDS Group AS
-
Salgskonsulent næring
Toyota Buskerud AS
-
Salgssjef
Toyota Buskerud AS
-
Lastebilmekaniker
Bertel O. Steen Lastebil og Buss AS
Peugeot 107 2-Tronic 5-dørs:
Effektiv bybil
Med automatkasse blir det mer mening i småttingen.


Peugeot 107
Først publisert i BIL 7 - 2006.
Vi har hatt flere muligheter for å falle for de tre søsknene Toyota Aygo,
Citroën C1 og Peugeot 107, men det har ikke skjedd – før nå. For første gang er det en automatkasse i bilen vi prøvekjører, og det er alt som skal til for å la seg forføre.
Mens den manuelle utgaven oppleves som svært støyete og enkel, med en treg og simpel gearkasse, er automatkassa kvikk og god. Storebror Peugeot 1007 har en treg og ubehagelig automatkasse, også kalt 2-Tronic, men 107 og sine søsken har brukt transmisjonen fra Toyota, kalt MultiMode i nye Yaris. Den gearer dobbelt så kjapt, og som regel ett gear om gangen, i stedet for to som i 1007-kassa.
Dermed er småbilen med den brummende lille motoren blitt en svært lettkjørt bybil som lett kan holde følge i trafikken, mens parkering går som en drøm.
Kort om bilen:
Pris fra: kr. 143.900
Motor: 3-sylindret rekkemotor. 998 ccm. 50 kW (68 hk) v/6000 o/min. 93 Nm v/3600 o/min.
Mål og vekt: LxBxH: 343 x 163 x 146,5 cm. Akselavstand: 234 cm. Egenvekt m/fører: 895 kg. Tillatt totalvekt: 1180 kg. Dekk: 155/65 Q R14. Bagasjerom: 139 liter (VDA). Tankvolum: 35 liter.
Aks. 0 – 100 km/t: 15,4 sek
Toppfart: 157 km/t
Forbruk blandet kjøring: 0,48 l/mil
CO2-utslipp: 109 g/km