-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Alfa Sportwagon 2.0 JTS
Med direkte innsprøyting går den nye Alfamotoren på mager blanding ved lave turtall, og antall tennplugger er halvert.

Først publisert i Bil 1 - 2003.
Jet Thrust Stoichmetric er betegnelsen som skjuler seg bak JTS forkortelsen. Motoren går på magrere blanding enn vanlig ved lave turtall. Opp til 1500 o/min er blandingsforholdet 25 deler luft til en del bensin, mens blandingen ligger på det normale 14,7 deler luft til en del bensin ved høyere turtall. Denne overgangen merkes ikke i praksis under kjøringen. Innsprøytingen er elektronisk styrt, og nnsprøytingsdysene er flyttet fra manifolden til topplokket slik at bensinen går direkte inn i forbrenningskammeret.
Endringen i motorkonstruksjon innebærer også at topplokket er endret, og motoren har nå én tennplugg i hver sylinder. JTS-motorene tilhører altså ikke "Twin Spark"-familien. Direkte innsprøyting betyr bedre kjøling og mindre følsomhet for banking, og kompresjonen er satt opp fra 10:1 til 11,3:1. Alt i alt betyr ikke dette at motoren er ekstremt gjerrig, forbruket ved bykjøring ligger relativt høyt, selv for en så tung bil. Ved landeveiskjøring derimot er forbruket nede på svært akseptable 0,68 liter/mil.
I god konserntradisjon tåler motoren turtall – rødmerkingen starter på 7000 o/min. Toliteren jobber i fin harmoni med den manuelle femtrinnskassen. Støydempingen mot motoren er god, men ikke så fullkommen at den gromme Alfa-lyden forsvinner.
Sportwagon har nedfellbar, delt bakseterygg og rulletrekk over bagasjerommet. Seks kollisjonsputer er standard. Det samme er lyktespylere, selv om vår prøvebil manglet dette. Tillegget for skinninteriør er 15.300 kroner.
ALFA Sportwagon 2.0 JTS:
Motor: 4-sylindret.
Sylindervolum: 1970 ccm.
Effekt: 121 kW (165 hk) v/6400 o/min.
Dreiemoment: 206 Nm v/3250 o/min.
Transmisjon: Forhjulsdrift. 5M.
Dekk: 195/65R15.
Mål: Lengde: 443,0 cm. Bredde: 174,5 cm. Høyde: 142,0 cm.
Akselavstand: 259,5 cm.
Sporvidde f/b: 151,1/149,8 cm.
Vekter: Egenvekt m/fører: 1410 kg. Tillatt totalvekt: 1850 kg.
Maks vogntogvekt: 3150 kg. Maks taklast: 50 kg.
Bagasjerom: 360 liter (VDA).
Tankvolum: 63 liter.
Aks. 0 - 100: 8,2 sek
Toppfart: 220 km/t
Forbruk bykjøring: 1, 25/mil
Forbruk landevei: 0,68 l/mil
Forbruk snitt: 0,89 l/mil
Pris: kr. 344.900,-
Forbruk i følge 93/116/EU.