-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Konklusjon
I de siste årene har sikkerhetsutstyr og komfortdetaljer sildret nedover modellrekkene fra luksusbiler helt ned til småbilene. En ny småbil i dag skal ha ABS, fire kollisjonsputer, klimaanlegg, integrert bilstereo, varme i setene, og gjerne ha geniale bakseteløsninger som i MPVene. Samtidig er det svært viktig at de kan holde en lav pris. Før har det vært vanlig å prioritere billige modeller nesten ribbet for utstyr for å kunne konkurrere. I dag har selv grunnmodellene solide utstyrslister.
Mazda 2 er ikke akkurat banebrytende innovativ eller forfriskende elegant, men den har det som forventes av en småbil. Det er ikke like mye zoom-zoom over denne som på de øvrige modellene fra Mazda, en mer arbeidsvillig motor hadde gjort susen. Men sånn det er nå er prisen for høy i forhold til hva du får.
Mitsubishi burde selge godt av nye Colt, både i Norge og ellers i Europa. Priser og utstyrsnivå er meget bra, og det er en morsom og fleksibel bil som burde appellere til mange potensielle kjøpere. Vi kårer den til testvinner denne gang, men det skal bli spennende når det dukker opp et par nye franskmenn i klassen.
LES VIDERE:
- Mazda 2
- Mitsubishi Colt
- Priser og tekniske data