-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Konklusjon
I de siste årene har sikkerhetsutstyr og komfortdetaljer sildret nedover modellrekkene fra luksusbiler helt ned til småbilene. En ny småbil i dag skal ha ABS, fire kollisjonsputer, klimaanlegg, integrert bilstereo, varme i setene, og gjerne ha geniale bakseteløsninger som i MPVene. Samtidig er det svært viktig at de kan holde en lav pris. Før har det vært vanlig å prioritere billige modeller nesten ribbet for utstyr for å kunne konkurrere. I dag har selv grunnmodellene solide utstyrslister.
Mazda 2 er ikke akkurat banebrytende innovativ eller forfriskende elegant, men den har det som forventes av en småbil. Det er ikke like mye zoom-zoom over denne som på de øvrige modellene fra Mazda, en mer arbeidsvillig motor hadde gjort susen. Men sånn det er nå er prisen for høy i forhold til hva du får.
Mitsubishi burde selge godt av nye Colt, både i Norge og ellers i Europa. Priser og utstyrsnivå er meget bra, og det er en morsom og fleksibel bil som burde appellere til mange potensielle kjøpere. Vi kårer den til testvinner denne gang, men det skal bli spennende når det dukker opp et par nye franskmenn i klassen.
LES VIDERE:
- Mazda 2
- Mitsubishi Colt
- Priser og tekniske data