-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
Porsche Center Gardermoen:
Servicerådgiver
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør og billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Bilskadereparatør
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker/Tekniker
-
Bertel O. Steen Telemark:
Plassjef
-
Bertel O. Steen Larvik:
Servicemarkedssjef
-
Birger N. Haug AS:
Nybilselger - Asker og Bærum
-
Møller Bil Skadesenter Hamar:
Biloppretter og Billakkerer
-
Møller Bilskolen:
Instruktør
-
Møller Bil Orkdal:
Klargjører
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder Klargjøring
-
Bilia JLR Import Norway:
Warranty specialist, Bilia JLR
-
Werksta Norge:
Regionleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Polestar
-
Motor-Trade AS:
Takstmann / Bruktbilkoordinator, Trondheim
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder og Verkstedsupport
-
Bilskadesenteret Telemark AS:
Billakkerer
-
Møller Bil Jessheim:
Markedssjef Volkswagen personbil
-
Møller Bil Haugesund:
Bilmekaniker
-
Toyota Voss A.S:
Bilmekanikar
-
VerkstedGrossisten:
Lager- og Deleselger
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Produksjonsleder verksted
-
Nesbyen Auto AS:
Servicemarkedssjef
-
Bilimportørenes Landsforening:
Leder for kommunikasjon og myndighetskontakt
-
If Skadeforsikring:
Teknisk inspektør, Storbil og Maskiner
-
HTS Packline:
Junior selger
-
Stangeland Maskin AS:
Lakkerer med fagansvar
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Polestar utvider tilbudet
Polestar har fått en meget god mottagelse på det norske markedet. Nå ønsker de å tiltrekke seg enda flere kunder ved å tilby valgfri drivlinjer og pakker.
Som MG er også Polestar et kinesisk merke som har fått en kanonstart på det norske markedet. Uten sammenligning for øvrig.
Fra 1/1-2020 og frem til i dag er det ifølge OFV registrert 4710 nye MG og 4221 nye Polestar på norske skilter, noe som plasser merkene på henholdsvis 13. og 14. plass, mellom Kia og Ford.
Nå har jo Polestar tette forbindelser til Volvo og hovedkontor i Gøteborg, og Polestar 2 deler både plattform og komponenter med XC40 Recharge. Produksjonen skjer i Kina på et hypermoderne anlegg eid av Geely – Volvos morselskap.
Tre valgmuligheter
den hybride coupéen Polestar 1 og den langt mer folkelige 2-eren.
Les vår prøvekjøring av Polestar 2
Så langt har Polestar 2 blitt tilbudt i én utgave, men nå tilpasser merket seg en ny konkurransesituasjon for å tiltrekke seg flere kunder. Vær oppmerksom på at de nye variantene kun tilbys med drift på forhjulene.
Polestar 2-utvalget utvides nå til tre modellvarianter. Med to drivlinjer, to batteripakker og valgfrie utstyrspakker blir ny innstegspris 389.000 kroner – noe som gjør bilen tilgjengelig for et bredere publikum.
– 2021 er året Polestar 2 virkelig skyter fart. Vi lanserte først en toneangivende bil, og nå utvider vi valgmulighetene med flere versjoner. Felles for de nye modellene er at de har vårt unike design, førsteklasse kvalitet og gir en morsom kjøreopplevelse, sier Thomas Ingenlath, CEO av Polestar.
Polestar 2 ble lansert i siste halvdel av 2020, og har som tallene viser blitt godt mottatt i Norge.
– Vi har klart å bevare bilens premium-følelse og karakter. Selv den rimeligste varianten, uten ekstrautstyr, har et høyt nivå av standardutstyr, påpeker Ingenlath.
Alle modellene inkluderer 19-tommers hjul, signatur-LED-lysdesign foran og bak og rammeløse speil. Andre standardfunksjoner inkluderer åtte høyttalere, parkeringssensorer foran og bak og ryggekamera.
Tilkobling og digital integrasjon er kjennetegn ved Polestar 2. Det spesielle Android Automotive OS-drevne infotainment-systemet med 11-tommers sentertdisplay og 12,3-tommers kjøredisplay er standard på alle modeller.
Den digitale nøkkelen er inkludert som standard, og det samme er Over-the-Air (OTA) som gjør at Polestar kan levere programvareoppdateringer direkte til bilen med jevne mellomrom.
Drivlinjer
Den ene med det samme langdistansebatteriet og 170 kW motor, og den andre med standard rekkeviddebatteri (64 kWt) og 165 kW motor.
Drivlinjer:*Foreløpige tall
Pakker
Den eksisterende Performance Pack er fortsatt tilgjengelig for Long Range Dual motor-varianten, og inkluderer justerbare Öhlins-dempere, Brembo-bremser, 20-tommers smidde felger og detaljer i signaturfargen ‘svensk gull’.
Plus- og Pilot-pakkene, som tidligere har vært standard på lanseringsversjonen, er nå valgfrie.
Plus-pakken inkluderer utstyr som panorama glasstak i full lengde, Harman Kardon lydsystem med 13 høyttalere, oppvarmet ratt og bakseter, forseter med minne og vindusviskere, WeaveTech-trekk, Black Ash deco-paneler og en ny varmepumpe.
Pilotpakken inkluderer forbedret sikkerhets- og førerhjelpfunksjoner, for eksempel Pixel LED-frontlykter med LED-tåkelys foran, Driver Assistant med Adaptiv Cruise Control og Pilot Assist, et 360-graders surround-kamera, allsidig parkeringssensorer og førerbevissthet inkludert Blind Spot Information System (BLIS) med styrestøtte, Cross Traffic Alert med bremsestøtte, og kollisjonsvarsel bak.
Et lite utvalg av enkeltvalg er fortsatt tilgjengelige, inkludert polstring i Nappa-lær (krever Plus Pack), metallic-lakk, 20-tommers lettmetallfelger og semi-elektrisk tilhengerfeste.
Priser
Varianter og pakker | Priser |
Long range Dual motor | kr 429.000 |
Long range Single motor | kr 409.000 |
Standard range Single motor | kr 389.000 |
Performance Pack | kr 50.000 |
Plus Pack | kr 40.000 |
Pilot Pack | kr 30.000 |
Modell | Batterikapasitet | Effekt | Forbruk* (WLTP) | Rekkevidde* (WLTP) |
Long range Dual motor | 78 kWt | 300 kW (408 hp) 660 Nm | 19.5-20.3 kWh/100 km | 450-480 km |
Long range Single motor | 78 kWt | 170 kW (231 hp) 330 Nm | 17.1-18.3 kWh/100 km | 515-540 km |
Standard range Single motor | 64 kWt | 165 kW (224 hp) 330 Nm | 17.1-18.0 kWh/100 km | 420-440 km |