-
Bilskadereparatør
Bertel O. Steen Asker og Bærum AS
-
Mekaniker
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilkontrollør
NAF senter Dal
-
Bilberger
REDGO Norway AS avd Oslo
-
Bilansvarlig
Bertel O. Steen Lørenskog
-
Kunderådgiver
Toyota Østfold AS
-
Salgskonsulent Næring
Toyota Romerike AS
-
Salgskonsulent
Porsche Center Son AS
-
Bilkontrollør
NAF senter Mastemyr
-
Innkjøpsansvarlig
Motor Part AS
-
Bilmekaniker
Sør Caravan AS
-
Mekaniker/tekniker
Birger N. Haug AS avd Asker og Bærum
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Gardermoen
-
Oppretter
Volmax
-
Bruktbilselger
Bertel O. Steen Vestfold AS
-
Næringsselger
RøhneSelmer AS
-
Digital innkjøper
Autoproff Norge AS
-
Digital selger
Autoproff Norge AS
-
Senterleder
NAF senter Stavanger
-
Mekaniker
Birger N. Haug Oslo
-
Teamleder
Birger N. Haug Oslo
-
Takstmann
AutoIn bilskadesenter AS
-
Sales Specialist
Axalta Coating Systems Norway AS
Rullende konsept
I Genève viste Mazda Hazumi Concept som en forsmak på nye Mazda2. Her er en nesten identisk bil på test i nærheten av Frankfurt.
At bilen befinner seg i Frankfurt-området er ingen stor overraskelse – det er nemlig her Mazda har sitt europeiske R&D-senter.
Alle som så Hazumi på bilutstillingen i Genève, var enige om at den så ganske så produksjonsklar ut. Det som fortsatt gjorde den til et konsept, var detaljer i eksteriør og interiør som raskt kan skiftes ut.
Og her er den altså ute på testtur, godt innpakket i psykedelisk kamuflasje.
Nye Mazda2 blir fjerde medlem i Skyactiv-familien etter CX-5, Mazda6 og Mazda3. Det innebærer blant annet et utvalg moderne drivlinjer for bensin og diesel.
Dessuten er modellene lettere enn sine forgjengere, noe som kan være en utfordring for Mazda2 som ble slanket kraftig ved forrige generasjonsskifte.
Hazumi sto utstilt med en 1,5-liters dieselmotor i Genève, og det er en motor Mazda kan trenge til sine kompakte modeller, som supplement til 2,2-literen de allerede har. Den 1,6-literen de har benyttet de siste årene er produsert av PSA.
Produksjonen av nye Mazda2 starter til høsten, og de første bilene kommer til Norge rundt årsskiftet.