-
Scania:
Verksmester/teknisk leder
-
DRIVE Mobility:
Teknisk salgsrådgiver
-
Møller Bil Outlet Stor-Oslo:
PDI (Pre-delivery inspector)
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Garanti og logistikk
-
Bertel O. Steen AS:
Salgssjef Mercedes-Benz Minibuss
-
Jensen & Scheele AS:
Plassjef, Jensen & Scheele
-
Jensen & Scheele Bil AS:
Bruktbilansvarlig, Jensen & Scheele
-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Mazda2 for Europa
Det er fortsatt noen måneder til Mazdas nye småbil er klar for Europa, men nå letter Mazda på sløret.
I sommer ble nye Mazda2, eller Demio som den heter der, lansert på det japanske markedet. Noen måneder tidligere viste de en konseptbil på Genève-utstillingen – Hazumi – som overlot lite til fantasien.
Om en måneds tid skal de første europeiske journalister få sette seg bak rattet, og i den forbindelse slipper Mazda nå mer informasjon om modellen som skal selges på vårt kontinent.
Skyactiv + Kodo
Fundamentet for nye Mazda2 er Skyactiv teknologi fusjonert med Kodo design. I klar tekst betyr det et utseende som du kjenner igjen fra nyere Mazda-modeller som 3 og 6 og den populære SUV-en CX-5, kombinert med moderne teknologi.
Det intuitive interiøret som vi først møtte i Mazda3 er overført til 2-eren, inkludert head-up display som Mazda påstår de er først med i denne klassen. Ikke vet jeg…
Kundene kan velge mellom tre motorer, som egentlig er to. Bensinmotoren er nemlig en 1,5-liter som leveres i effekter fra 75 til 115 hestekrefter. Uten turbo.
Moderne diesel
Dieselalternativet er flunkende nytt – en 1,5-liter med 105 hestekrefter som skal være meget nøysom. Mazda lover et snittforbruk på 0,34 liter på mila, tilsvarende et CO2-utslipp på 89 g/km.
Det skyldes ikke minst at bilen er meget lett, fra 970 kg og oppover avhengig av utstyr.
Standard girkasse er femtrinns manuell for de minste bensinmotorene og sekstrinn for 115-hesters bensin samt dieselmotoren.
Den mellomste bensinmotoren kan også kombineres med sekstrinns automat. Alle girkassene er nyutviklet basert på de kraftigere utgavene i de større modellene.
Mazda lover et høyt utstyrsnivå med hensyn til sikkerhet og komfort når de kommer til Norge første kvartal 2015.
| Lengde | mm | 4,060 |
| Bredde | mm | 1,695 |
| Bredde (inkl. speil) | mm | 1,983 |
| Høyde (uten antenne) | mm | 1,495 |
| Aksealvstand | mm | 2,570 |
| Motor | Skyactiv-G 1.5 (75hk) | Skyactiv-G 1.5 (90 hk) | Skyactiv-G 1.5 (115 hk i-Eloop) | Skyactiv-D 1.5 | |||
| Effekt | kW(hk)/o/min. | 55(75)/6,000 | 66(90)/6,000 | 85(115)/6,000 | 77(105)/4,000 | ||
| Dreiemoment | Nm/o/min. | 135/3,800 | 148/4,000 | 148/4,000 | 220/1,400-3,200 | ||
| EU-klasse | Euro 6 | Euro 6 | Euro 6 | Euro 6 | |||
| Girkasse | 5MT | 5MT | 6AT | 6MT | 6MT | ||
| Snittforbruk* | l/mil | 0,47 | 0,45 | 0,48 | 0,49 | 0,34 | |
| CO2 * | g/km | 110 | 105 | 112 | 115 | 89 | |