-
Billakkerer
Møller Bil Romerike AS
-
Konsernleder
Albjerk Bil AS
-
Daglig leder
Motor Forum AS, Drammen
-
Bilkonsulent/Plassjef
Autoringen Bergen AS
-
Takstansvarlig / Skadekoordinator
Møller Bil Romerike AS
-
Mekaniker
Bertel O. Steen Jessheim AS
-
Mercedes-Benz mekaniker
Bertel O. Steen Asker og Bærum AS
-
Salgssjef
Svalbard Auto AS:
-
Kunderådgiver logistikk
Svalbard Auto AS:
-
Mekaniker
Svalbard Auto AS:
-
Daglig leder
Mobile Asker AS
-
Operativ salgsansvarlig
Rental Group Mobility AS
-
Bilglassmontør Lørenskog og Ensjø
Cary Norway AS
-
Avdelingsleder Lørenskog
Cary Norway AS
-
Bilpleier- og Teknisk Klargjører
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Hønefoss AS
-
Produktsjef
Rodin & Co AS
-
Leder forhandlersalg & Salgssjef
Sparebank 1 Finans Østlandet AS
-
Leder skadesenter
Albjerk Bil Drammen AS
-
Avdelingsleder Tromsø
NDI Norge
-
Servicemarkedssjef
Bilia Norge AS
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
Leder - marked
Bilforlaget AS:
-
Nyhetsredaktør/frontsjef
Bilforlaget AS
-
Regionleder
Norges Automobil Forbund
-
Bilkontrollør
NAF Senter Flesland
-
Selger
Egil Verne AS
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Røyken
-
Servicemarkedssjef
Bertel O. Steen Ullevål AS
-
Salgskonsulent næring
Toyota Buskerud AS
-
Salgssjef
Toyota Buskerud AS
Ny Mazda, ikke for oss
Mazda lanserer nå en alternativ toer i en del markeder. Men den kommer neppe til Norge.
Det er ganske mange bilkunder i verden som foretrekker kompakte sedaner fremfor tre- eller femdørs kombikupeer. Selv om slike er nær sagt ikke-eksisterende hos oss, trenger du bare reise til Syd- eller Øst-Europa for å se dem i hopetall.
De er også populære i flere raskt voksende markeder i Asia og Oseania, og derfor har Mazda funnet det smart å tilby sin nye Mazda2 som sedan.
I Australia, hvor vi har hentet Mazdas pressemelding fra, er prisen den samme enten du velger hatch (5-dørs) eller sedan.
Den samme strategien kjører den norske importøren for Mazda3, som tilbys i begge karosseriformer. Likevel velger bare hver sjette M3-kunde en sedan.
Fordelen med sedanen er selvsagt at du får et mye større bagasjerom.
Sedanen er nemlig 26 cm lenger enn kombien, og hele den ekstra lengden brukes i bagasjeavdelingen slik at den får en kapasitet på 440 liter i stedet for kombiens 280 liter.
I Australia tilbys Mazda2 med to nesten identiske 1,5-liters bensinmotorer, den ene med 80 hk / 139 Nm og den andre med 82 hk / 141 Nm. Begge kan kombineres med 6-trinns manuell eller automatisk girkasse.
Mazda regner med at rundt femten prosent vil velge sedan