-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Ny Mazda, ikke for oss
Mazda lanserer nå en alternativ toer i en del markeder. Men den kommer neppe til Norge.
Det er ganske mange bilkunder i verden som foretrekker kompakte sedaner fremfor tre- eller femdørs kombikupeer. Selv om slike er nær sagt ikke-eksisterende hos oss, trenger du bare reise til Syd- eller Øst-Europa for å se dem i hopetall.
De er også populære i flere raskt voksende markeder i Asia og Oseania, og derfor har Mazda funnet det smart å tilby sin nye Mazda2 som sedan.
I Australia, hvor vi har hentet Mazdas pressemelding fra, er prisen den samme enten du velger hatch (5-dørs) eller sedan.
Den samme strategien kjører den norske importøren for Mazda3, som tilbys i begge karosseriformer. Likevel velger bare hver sjette M3-kunde en sedan.
Fordelen med sedanen er selvsagt at du får et mye større bagasjerom.
Sedanen er nemlig 26 cm lenger enn kombien, og hele den ekstra lengden brukes i bagasjeavdelingen slik at den får en kapasitet på 440 liter i stedet for kombiens 280 liter.
I Australia tilbys Mazda2 med to nesten identiske 1,5-liters bensinmotorer, den ene med 80 hk / 139 Nm og den andre med 82 hk / 141 Nm. Begge kan kombineres med 6-trinns manuell eller automatisk girkasse.
Mazda regner med at rundt femten prosent vil velge sedan