-
Bertel O. Steen AS:
Salgssjef Mercedes-Benz Minibuss
-
Jensen & Scheele AS:
Plassjef, Jensen & Scheele
-
Jensen & Scheele Bil AS:
Bruktbilansvarlig, Jensen & Scheele
-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Konklusjon
Når tre sjåfører tilbringer to dager med tre biler og tilbakelegger til sammen 2.100 km, er det som regel lagt til rette for uenigheter når det gjelder bilvalg. Denne gang var det ikke det, og selv ikke det faktum at Clio hadde en svakere motor enn de to konkurrentene, var nok til å fra ta den æren av å være testlagets førstevalg. Alle som kjørte denne bilen i testperioden kommenterte at dette var en klasse opp i forhold til de to konkurrentene når det gjelder komfort og kvalitetsfølelse. Men med hånden på hjertet; vi hadde gjerne sett at vår testbil hadde 1,4-literen med 75 hk under panseret.
Polo blir vårt andrevalg. Kjapp, lettkjørt og med kontante og trygge kjøreegenskaper scorer den spesielt godt på vinterføre. Litt traust designmessig, men dette er en gjennomprøvd og robust småbil som har vist sin styrke siden 1994.
206 falt ikke helt i smak, blant annet på grunn av at den gir et billigere inntrykk enn de to konkurrentene. Både materialvalg og ikke minst støynivå og et raklete gearskift sørger for at 206 ikke innfrir forventningene. Plassmessig har derimot 206 sterke kort på hånden, og fjæringskomforten er absolutt se tett opp til Clio som det er mulig å komme uten å nå helt opp. Kanskje Peugeot har skrudd forventningene litt for høyt, 206 makter etter vår vurdering ikke å fylle 205s plass, til det har konkurransen blitt for sterk.
LES VIDERE:
- Priser og tekniske data