-
Auto 8-8 Imaas:
Salgsleder / Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Borgar Kittilsen Verksted AS:
Bilskadereparatør
-
Team Verksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Gran:
Garantiansvarlig
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
-
Kverneland Bil AS:
Salgssjef Ford Nyttekjøretøy
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Skadeleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
NAF Senter Dal:
Senterleder
-
Fremtind:
Teknisk rådgiver / skadeinspektør
-
Motorpool Handel AS:
Kunderådgiver / Service advisor
-
Bertel O. Steen:
Innkjøper bruktbil
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Oslo
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Drammen
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Tønsberg
-
Harald A. Møller:
Produktspesialist Tilbehør
-
Toyota Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
BIR Husholdning AS:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Gromstad Auto AS:
Billakkerer
-
Gromstad Auto AS:
Bilmekaniker Audi
-
Tide Verksted AS:
Bilmekaniker
-
Hønefoss Bil AS:
Bilmekaniker, Tekniker
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
Fransk møter japansk
Mazda 3 er blant de mange som forsøker å legge ut fartshumper når Renault vil fram med nye Megane. To ganske forskjellige biler møtes her til duell.
Først publisert i Bil 5-2016.
OBS!
Prisene i testen var gyldige da bladet ble produsert. Du finner alltid oppdaterte priser i vår nybildatabase
Klassen for kompakte biler er både størst og byr på tøffest konkurranse i Europa. Det gjør bilkjøperen til vinner når produsentene overbyr hverandre i å plukke fram de beste løsningene i forhold til ytelser, komfort, økonomi og sikkerhet.
Ingen bilklasse gir mer bil for pengene akkurat nå enn nettopp kompaktklassen, ikke bare i Europa, men også i Norge.
Ingen kan ha unngått å se hvor mye VW Golf jafser til seg av kompaktklassekundene. Tre av ti velger Golf og seks av ti satser på elektriske eller hybride varianter. Men av de nær 50.000 som valgte kompakt bil i fjor, sverger fortsatt mange til helt vanlige og gode bruksbiler som eksempelvis Renault Megane og Mazda 3. Siden bensin er i ferd med å utkonkurrere diesel i denne klassen, falt valget på to bensindrikkende varianter.
For dette er virkelig moderne familiebiler, gjennomsnittlig store og rommelige nok for enslige og førstegangsfamilier. Men der skiller de også lag.
LES VIDERE:
- Del 1
- Del 2
OBS:
Prisene i testen var gyldige da bladet ble produsert. Du finner alltid oppdaterte priser i vår nybildatabase.