-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Tekniske data
Dårlig crashtest
BMW 3-serie fikk bare en stjerne pluss en i parentes i NCAP-testen i 1997. Kabinen tålte ikke offset-smellen særlig godt. Det oppsto livstruende fare for brystskade for føreren fordi rattet trengte for langt inn. Faren for hodeskade var middels. Også for knær, lår og hofte blir sikkerheten kritisert, mens nakkebeskyttelsen var god. Testbilen hadde kollisjonspute på førersiden, men den ga ikke god nok beskyttelse.
Neste generasjon 3-serie fra 1998 oppnådde så vidt fire (av fem) stjerner.
3-serie 1991
Motorer: 316i: 1,6/100 hk. 191 km/t. 0-100 km/t: 12,9 sek. 0,79 liter/mil.
318i: 1,8/113 hk. 198 km/t. 11,3 sek. 0,83 liter.
320i: 2,0/150 hk. 214 km/t. 9,8 sek. 0,95 liter.
325i: 2,5/192 hk. 233 km/t. 7,9 sek. 0,95 liter.
Lengde/bredde/høyde: 443/170/140 cm.
Akselavstand: 270 cm.
Bagasjevolum: 435 liter (sedan).
Egenvekt: 1130–1295 kg.
Fra år til år
1991: Salget av sedan starter.
1992: 325 td diesel/115 hk. Ny Coupe. 318iS: 1,8/140 hk. M3 Coupe: 3,0/286 hk.
1993: 325 tds diesel/143 hk. Ny cabriolet.
1994: M3 sedan. Ny Compact 3-dørs. Ny Touring stasjonsvogn. 318 tds diesel/90 hk.
1995: Ny 323i: 2,5/170 hk.227 km/t. 8,3 sek. 0,83 liter/mil. 328i: 2,8/193 hk. 236 km/t. 7,3 sek. 0,85 liter. M3: 3,2/321 hk. 250 km/t. 5,5 sek. 0,88 liter.
1998: Ny sedan. Ny Coupe og Touring i 1999. Ny Cabriolet i 2000, ny Compact i 2001.