-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
BMWs nye 3-serie coupè
Litt tidligere enn planlagt kan vi bringe deg info og bilder om BMWs nye 3-serie coupé. Den gir også verdenspremiere til en ny turbomatet kraftpakke.
Dette er bilen for de som ønsker å skille seg litt ut fra mengden og samtidig kjøre en tilnærmet normal familiebil. Elegante former går selvsagt på bekostning av bakseteplass, men hva ofrer man vel ikke for litt eleganse? Spesielt hvis det likevel er sjeldent det sitter noen i andre seterad.
Dyre modeller først
Før BMW presenterer en ny M3 blir 335i toppmodellen. Den nye turbomatede rekkesekseren byr på 306 hestekrefter og et dreiemoment i dieselklassen – 400 Newtonmeter i området 1.300 til 5.000 omdreininger. Det gir en akstid til 100 på 5,5 sekunder, og mer interessant, fra 80 til 120 i 5. gear på 6,2 sekunder. Forbruket er likevel ikke avskrekkende – i snitt skal den klare seg med 0,95 på mila.
Når den nye modellen kommer på markedet i september er det i første rekke som 330i Coupé (272 hk), 325i Coupé (218 hk) og 330d Coupé (231 hk) i tillegg til toppmodellen. 6-trinns manuell er standard gearkasse, men de fleste vil nok bla opp noen tusen ekstra for å få den levert med den nyutviklede 6-trinns automatkassa som påstås å ha 40 % raskere responstid enn en konvensjonell automatkasse.
Flere siden
Ytterligere 4- og 6-sylindrede modeller vil komme på et senere tidspunkt – godt å vite med tanke på norske hk-avgifter. Flere av variantene kan utstyres med xDrive – BMWs avanserte system for drift på alle fire hjul. Bi-xenon hovedlys er standard på 3-serie coupé mens kjørelysene ligger i en krans inni to av de fire lyktene.
Sammenlignet med sedanen er 3-serie Coupé 10 kg lettere gjennom bruk av plastmaterialer i side- og frontpaneler. Det mangler selvsagt ikke på utstyr du kan shoppe til bilen, listen er lenger enn noensinne. Bilen har plass til fire personer mens bagasjerommet har en kapasitet på 440 liter.
Du skal få mer innformasjon i god tid før høstens lansering – også våre første kjøreinntrykk når vi endelig får satt oss bak rattet.
BMW Norge har foreløpig kalkulert disse prisene på nye 3-serie Coupé:
- 325i - kr 535.000,-
- 330i - kr 696.000,-
- 335i - kr 771.000,-
- 330d - kr 662.000,-
- 335d - kr 781.000,-