-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Konklusjon
Det er to grunner til å velge Stilo – den gode plassen og det høye utstyrsnivået. På de andre områdene innfrir den ikke helt, og de som forbinder italienske biler med biler med sportslige kjøreegenskaper og karakter blir nok skuffet.
Corolla er nøktern når det gjelder utstyr sammenlignet med Stilo, men den er lett og kvikk å kjøre. Dette er en bil det er lett å trives i, og den er mer stillegående enn de tre konkurrentene. Men kjørestillingen må det gjøres noe med, og importøren venter på beskjed fra fabrikken om når og hva den gjør for å få rattet i en posisjon som gir en god kjørestilling.
For den som liker og vet å sette pris på gode kjøreegenskaper, er Focus et naturlig valg og – ifølge testlaget – det selvfølgelige valget blant disse bilene. I tillegg er den rommelig og har god komfort. Men støynivået er litt høyt og utstyrsnivået litt lavt. Den er likevel et klart andrevalg.
Peugeot 307 ble testlagets vinner denne gang. Den er riktignok ikke den mest lettkjørte av testbilene, blant annet er den uoversiktlig, men den scorer på god plass for sjåfør og forsetepassasjer. Den føles rett og slett som om den er et nummer større enn konkurrentene, og oppleves derfor som en behagelig langtursbil. Et eksklusivt utstyrsnivå med skinnseter teller også som pluss. Fjærings-komforten kan bli bedre, og Peugeot kan med fordel jobbe mer med fintuningen av hjulopphengene, noe også kjøreegenskapene vil tjene på.
LES VIDERE:
- Fiat Stilo
- Ford Focus
- Peugeot 307
- Toyota Corolla- Priser og tekniske data