-
Bilpleier- og Teknisk Klargjører
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Hønefoss AS
-
Marketing Communications Specialist
Mazda Motor Norge
-
Produktsjef
Rodin & Co AS
-
Leder forhandlersalg & Salgssjef
Sparebank 1 Finans Østlandet AS
-
Leder skadesenter
Albjerk Bil Drammen AS
-
Avdelingsleder Tromsø
NDI Norge
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Servicemarkedssjef
Bilia Norge AS
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
MG-Salgssjef
Norwegian Mobility Group AS
-
Dele og tilbehørs konsulent
Norwegian Mobility Group AS
-
MG Serviceinspektør / Garantibehandler
Norwegian Mobility Group AS
-
Leder - marked
Bilforlaget AS:
-
Nyhetsredaktør/frontsjef
Bilforlaget AS
-
Serviceleder Bilskade
Gromstad Auto AS:
-
Regionleder
Norges Automobil Forbund
-
Bilkontrollør
NAF Senter Flesland
-
Selger
Egil Verne AS
-
Daglig leder
Bilbransjens Opplæringskontor AS, Bergen
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Røyken
-
Bilteknisk konsulent
NAF Senter Oslo
-
Servicemarkedssjef
Bertel O. Steen Ullevål AS
-
Tekniker
NDS Group AS
-
Teamleder Service
NDS Group AS
-
Servicetekniker
NDS Group AS
-
Salgskonsulent næring
Toyota Buskerud AS
-
Salgssjef
Toyota Buskerud AS
-
Lastebilmekaniker
Bertel O. Steen Lastebil og Buss AS
-
Teamleder
Toyota Romerike AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Asker og Bærum AS
-
Kunderådgiver Logistikk
Toyota Asker og Bærum AS
-
Delelageransvarlig
AutoIn bilskadesenter AS
-
Produktsjef, ORA
Bilia Norge AS
-
Servicemarkedssjef, ORA
Bilia Norge AS
-
Innkjøp- og logistikkansvarlig, ORA
Bilia Norge AS
-
Serviceleder
Autoria Ski AS
-
Bilmekaniker
Autoria Ski AS
Konklusjon
Det er to grunner til å velge Stilo – den gode plassen og det høye utstyrsnivået. På de andre områdene innfrir den ikke helt, og de som forbinder italienske biler med biler med sportslige kjøreegenskaper og karakter blir nok skuffet.
Corolla er nøktern når det gjelder utstyr sammenlignet med Stilo, men den er lett og kvikk å kjøre. Dette er en bil det er lett å trives i, og den er mer stillegående enn de tre konkurrentene. Men kjørestillingen må det gjøres noe med, og importøren venter på beskjed fra fabrikken om når og hva den gjør for å få rattet i en posisjon som gir en god kjørestilling.
For den som liker og vet å sette pris på gode kjøreegenskaper, er Focus et naturlig valg og – ifølge testlaget – det selvfølgelige valget blant disse bilene. I tillegg er den rommelig og har god komfort. Men støynivået er litt høyt og utstyrsnivået litt lavt. Den er likevel et klart andrevalg.
Peugeot 307 ble testlagets vinner denne gang. Den er riktignok ikke den mest lettkjørte av testbilene, blant annet er den uoversiktlig, men den scorer på god plass for sjåfør og forsetepassasjer. Den føles rett og slett som om den er et nummer større enn konkurrentene, og oppleves derfor som en behagelig langtursbil. Et eksklusivt utstyrsnivå med skinnseter teller også som pluss. Fjærings-komforten kan bli bedre, og Peugeot kan med fordel jobbe mer med fintuningen av hjulopphengene, noe også kjøreegenskapene vil tjene på.
LES VIDERE:
- Fiat Stilo
- Ford Focus
- Peugeot 307
- Toyota Corolla- Priser og tekniske data