-
Nardo Bil AS:
Chief Operating Officer
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Møller Bil Rud:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Takserer
-
Møller Bil Bruktbilsenter Hvam:
Salgssjef/Plassjef
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Lakkleder/lakkerer
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Møller Bil Hamar:
Nybilselger
-
Møller Bil Hamar:
Salgstrainee/Juniorselger
-
Møller Bil Oslo Vest:
Bilmekaniker
-
Enger & Hedlund AS:
Key Account Manager
-
Porsche Center Son:
Avdelingsleder skadeverksted
-
Motor-Trade AS:
Salgssjef
-
Bilia Norge AS:
Resepsjonssjef
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Kundeansvarlig
-
DRIVE Mobility AS:
Leder salg og support
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Konklusjon
Det er to grunner til å velge Stilo – den gode plassen og det høye utstyrsnivået. På de andre områdene innfrir den ikke helt, og de som forbinder italienske biler med biler med sportslige kjøreegenskaper og karakter blir nok skuffet.
Corolla er nøktern når det gjelder utstyr sammenlignet med Stilo, men den er lett og kvikk å kjøre. Dette er en bil det er lett å trives i, og den er mer stillegående enn de tre konkurrentene. Men kjørestillingen må det gjøres noe med, og importøren venter på beskjed fra fabrikken om når og hva den gjør for å få rattet i en posisjon som gir en god kjørestilling.
For den som liker og vet å sette pris på gode kjøreegenskaper, er Focus et naturlig valg og – ifølge testlaget – det selvfølgelige valget blant disse bilene. I tillegg er den rommelig og har god komfort. Men støynivået er litt høyt og utstyrsnivået litt lavt. Den er likevel et klart andrevalg.
Peugeot 307 ble testlagets vinner denne gang. Den er riktignok ikke den mest lettkjørte av testbilene, blant annet er den uoversiktlig, men den scorer på god plass for sjåfør og forsetepassasjer. Den føles rett og slett som om den er et nummer større enn konkurrentene, og oppleves derfor som en behagelig langtursbil. Et eksklusivt utstyrsnivå med skinnseter teller også som pluss. Fjærings-komforten kan bli bedre, og Peugeot kan med fordel jobbe mer med fintuningen av hjulopphengene, noe også kjøreegenskapene vil tjene på.
LES VIDERE:
- Fiat Stilo
- Ford Focus
- Peugeot 307
- Toyota Corolla- Priser og tekniske data