-
Møller Bil AS:
Forhandlerutvikler
-
Berg Auto AS:
PKK-kontrollør i Bærum
-
Birger N. Haug:
Servicemarkedsdirektør
-
Motor Forum AS, Asker & Bærum:
Daglig leder
-
Møller Bil Bruktbilsenter Bergen:
Salgssjef bruktbil
-
Subaru Norge AS:
Teknisk leder - Subaru Norge AS
-
Norwegian Mobility Group AS:
Markedsansvarlig
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Mazda Motor Norge:
Servicemarkedsspesialist
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Takserer
-
Møller Bil Haugesund:
PKK-kontrollør
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Bilskadereparatør og billakkerer
-
Møller Bil Skadesenter Bergen:
Bilskadereparatør, bilmekaniker, billakkerer
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Norwegian Mobility Group AS:
Produktsjef
-
Toyota Haugesund AS:
Verkstedsleder
-
Birger N. Haug Oslo:
Nybilselger
-
Toyota Bilia AS:
Salgssjef
-
Continental Dekk Norge AS:
Key Account Manager
-
Mitt dekkhotell Røa AS:
Kundemottaker
-
Bertel O. Steen Innlandet AS, Lillehammer:
Bilmekaniker
-
Bolest AS:
Servicetekniker
-
Team Verksted AS:
Lakkerer
-
Møller Bil Fellesfunksjoner bruktbil, avd Oslo:
Innkjøper
-
Automateriell AS:
Servicetekniker i Oslo - Oslo Nord og Østfold
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Daglig leder
-
RSA BIL Oslo:
Selger nybil BYD
-
Birger N. Haug AS:
Teamleder mekanisk verksted
-
Billakkspesialisten AS:
Salgsrepresentant / Tekniker
-
Gundersen Bilservice A/S:
Biloppretter/ Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Proffmarked
-
Møller Bil Skadesenter Jessheim:
Bilskadereparatør
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef - Ryen
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Fornebu
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Ryen
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Porsche Center Gardermoen:
Servicerådgiver
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
INTAKT Bilskade:
Billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Bilskadereparatør
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker/Tekniker
-
Bertel O. Steen Telemark:
Plassjef
-
Birger N. Haug AS:
Nybilselger - Asker og Bærum
-
Bilskadesenteret Telemark AS:
Billakkerer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Konklusjon
Det er to grunner til å velge Stilo – den gode plassen og det høye utstyrsnivået. På de andre områdene innfrir den ikke helt, og de som forbinder italienske biler med biler med sportslige kjøreegenskaper og karakter blir nok skuffet.
Corolla er nøktern når det gjelder utstyr sammenlignet med Stilo, men den er lett og kvikk å kjøre. Dette er en bil det er lett å trives i, og den er mer stillegående enn de tre konkurrentene. Men kjørestillingen må det gjøres noe med, og importøren venter på beskjed fra fabrikken om når og hva den gjør for å få rattet i en posisjon som gir en god kjørestilling.
For den som liker og vet å sette pris på gode kjøreegenskaper, er Focus et naturlig valg og – ifølge testlaget – det selvfølgelige valget blant disse bilene. I tillegg er den rommelig og har god komfort. Men støynivået er litt høyt og utstyrsnivået litt lavt. Den er likevel et klart andrevalg.
Peugeot 307 ble testlagets vinner denne gang. Den er riktignok ikke den mest lettkjørte av testbilene, blant annet er den uoversiktlig, men den scorer på god plass for sjåfør og forsetepassasjer. Den føles rett og slett som om den er et nummer større enn konkurrentene, og oppleves derfor som en behagelig langtursbil. Et eksklusivt utstyrsnivå med skinnseter teller også som pluss. Fjærings-komforten kan bli bedre, og Peugeot kan med fordel jobbe mer med fintuningen av hjulopphengene, noe også kjøreegenskapene vil tjene på.
LES VIDERE:
- Fiat Stilo
- Ford Focus
- Peugeot 307
- Toyota Corolla- Priser og tekniske data