-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Konklusjon
Det er to grunner til å velge Stilo – den gode plassen og det høye utstyrsnivået. På de andre områdene innfrir den ikke helt, og de som forbinder italienske biler med biler med sportslige kjøreegenskaper og karakter blir nok skuffet.
Corolla er nøktern når det gjelder utstyr sammenlignet med Stilo, men den er lett og kvikk å kjøre. Dette er en bil det er lett å trives i, og den er mer stillegående enn de tre konkurrentene. Men kjørestillingen må det gjøres noe med, og importøren venter på beskjed fra fabrikken om når og hva den gjør for å få rattet i en posisjon som gir en god kjørestilling.
For den som liker og vet å sette pris på gode kjøreegenskaper, er Focus et naturlig valg og – ifølge testlaget – det selvfølgelige valget blant disse bilene. I tillegg er den rommelig og har god komfort. Men støynivået er litt høyt og utstyrsnivået litt lavt. Den er likevel et klart andrevalg.
Peugeot 307 ble testlagets vinner denne gang. Den er riktignok ikke den mest lettkjørte av testbilene, blant annet er den uoversiktlig, men den scorer på god plass for sjåfør og forsetepassasjer. Den føles rett og slett som om den er et nummer større enn konkurrentene, og oppleves derfor som en behagelig langtursbil. Et eksklusivt utstyrsnivå med skinnseter teller også som pluss. Fjærings-komforten kan bli bedre, og Peugeot kan med fordel jobbe mer med fintuningen av hjulopphengene, noe også kjøreegenskapene vil tjene på.
LES VIDERE:
- Fiat Stilo
- Ford Focus
- Peugeot 307
- Toyota Corolla- Priser og tekniske data