-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Storebrand:
Biltekniske konsulenter/takstmann
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Ford kjører fra Peugeot
Ford Focus ST har færrest hk, men er likevel klart mest sportslig i duell mot Peugeot 308 GTi.
Først publisert i Bil 4-2016.
Naturligvis handler dette om overskudd, overskudd av kjøreglede.
Ta standardutgavene av Ford Focus og Peugeot 308, to i utgangspunktet ganske kjøreglade kompaktbiler.
Hiv inn omtrent dobbelt så mye motoreffekt i hver av dem, la sportsavdelingene oppgradere understellet – og vips så stiller du i GTi-divisjonen og kan se fram til lange ekstraturer bare for hyggens skyld.
Enkelt sagt: Dette er champagne og kaviar til øl- og pølsepriser.
Naturligvis koster slike oppgraderinger en del ekstra lapper, men i forhold til utstyr og ytelser befinner Ford Focus ST og Peugeot 308 GTi seg fortsatt ganske langt unna prisen for en tilsvarende utstyrt premium tysker.
OBS!
Prisene i testen var gyldige da bladet ble produsert. Du finner alltid oppdaterte priser i vår nybildatabase.
LES VIDERE:
- Del 1
- Del 2
- Testdata
- Poeng