-
Auto 8-8 Imaas:
Salgsleder / Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Borgar Kittilsen Verksted AS:
Bilskadereparatør
-
Team Verksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Gran:
Garantiansvarlig
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
-
Kverneland Bil AS:
Salgssjef Ford Nyttekjøretøy
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Skadeleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
NAF Senter Dal:
Senterleder
-
Fremtind:
Teknisk rådgiver / skadeinspektør
-
Motorpool Handel AS:
Kunderådgiver / Service advisor
-
Bertel O. Steen:
Innkjøper bruktbil
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Oslo
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Drammen
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Tønsberg
-
Harald A. Møller:
Produktspesialist Tilbehør
-
Toyota Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
BIR Husholdning AS:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Gromstad Auto AS:
Billakkerer
-
Gromstad Auto AS:
Bilmekaniker Audi
-
Tide Verksted AS:
Bilmekaniker
-
Hønefoss Bil AS:
Bilmekaniker, Tekniker
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
Ford kjører fra Peugeot
Ford Focus ST har færrest hk, men er likevel klart mest sportslig i duell mot Peugeot 308 GTi.
Først publisert i Bil 4-2016.
Naturligvis handler dette om overskudd, overskudd av kjøreglede.
Ta standardutgavene av Ford Focus og Peugeot 308, to i utgangspunktet ganske kjøreglade kompaktbiler.
Hiv inn omtrent dobbelt så mye motoreffekt i hver av dem, la sportsavdelingene oppgradere understellet – og vips så stiller du i GTi-divisjonen og kan se fram til lange ekstraturer bare for hyggens skyld.
Enkelt sagt: Dette er champagne og kaviar til øl- og pølsepriser.
Naturligvis koster slike oppgraderinger en del ekstra lapper, men i forhold til utstyr og ytelser befinner Ford Focus ST og Peugeot 308 GTi seg fortsatt ganske langt unna prisen for en tilsvarende utstyrt premium tysker.
OBS!
Prisene i testen var gyldige da bladet ble produsert. Du finner alltid oppdaterte priser i vår nybildatabase.
LES VIDERE:
- Del 1
- Del 2
- Testdata
- Poeng