-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Ny Mazda5 til Genève
Nå kommer også Mazda5 i moderne drakt. Den debuterer i mars, men her får du de første bildene.
Man ser tydelig at den nye flerbruksbilen har fått en front i tråd med øvrige nye modeller fra Mazda. Den har samtidig videreutviklet kjerneverdiene fra sin forgjenger.
Derfor er også nye Mazda5 utstyrt med to store skyvedører bak og et fleksibelt interiør med syv seter som kan legges helt flatt når man skal ha med seg mest mulig bagasje.
Seteløsningen kalles ”Karakuri” og eksteriørdesignen kalles ”Nagare flow”. Sistnevnte skal bidra til redusert forbruk takket være mindre luftmotstand.
Nye drivlinjer
Blant drivlinjene fremhever Mazda en nyutviklet DISI 2,0-liters bensinmotor utstyrt med i-Stop og 6-trinns manuell girkasse. Kombinasjonen skal gi kjøreglede takket være jevne ytelser over et stort turtallsspekter.
Biler med denne drivlinjen skal være blant de mest nøysomme i sitt segment – noe som understrekes av 15 prosent lavere forbruk enn med dagens tilsvarende 2,0-liter.
Det kommer også en 1,8-liters bensinmotor med 6-trinns manuell girkasse.
Bilen er en av tre Mazda-premierer på Genève-utstillingen, men den kommer ikke til Norge før tidlig i 2011.