-
BilXtra Skøyen as avd Drammen:
Faglært Bilmekaniker
-
Billakkspesialisten AS:
Salgsrepresentant / Tekniker
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Remarketing & Fleet
-
Hyundai Motor Norway:
Fleet Manager
-
Møller Bil AS:
Forhandlerutvikler
-
Berg Auto AS:
PKK-kontrollør i Bærum
-
Birger N. Haug:
Servicemarkedsdirektør
-
Motor Forum AS, Asker & Bærum:
Daglig leder
-
Møller Bil Bruktbilsenter Bergen:
Salgssjef bruktbil
-
Subaru Norge AS:
Teknisk leder - Subaru Norge AS
-
Norwegian Mobility Group AS:
Markedsansvarlig
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Mazda Motor Norge:
Servicemarkedsspesialist
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Takserer
-
Møller Bil Haugesund:
PKK-kontrollør
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Bilskadereparatør og billakkerer
-
Møller Bil Skadesenter Bergen:
Bilskadereparatør, bilmekaniker, billakkerer
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Norwegian Mobility Group AS:
Produktsjef
-
Toyota Haugesund AS:
Verkstedsleder
-
Birger N. Haug Oslo:
Nybilselger
-
Toyota Bilia AS:
Salgssjef
-
Continental Dekk Norge AS:
Key Account Manager
-
Mitt dekkhotell Røa AS:
Kundemottaker
-
Bertel O. Steen Innlandet AS, Lillehammer:
Bilmekaniker
-
Bolest AS:
Servicetekniker
-
Team Verksted AS:
Lakkerer
-
Automateriell AS:
Servicetekniker i Oslo - Oslo Nord og Østfold
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Daglig leder
-
RSA BIL Oslo:
Selger nybil BYD
-
Birger N. Haug AS:
Teamleder mekanisk verksted
-
Gundersen Bilservice A/S:
Biloppretter/ Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef - Ryen
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Fornebu
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Ryen
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Porsche Center Gardermoen:
Servicerådgiver
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
INTAKT Bilskade:
Billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Bilskadereparatør
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker/Tekniker
-
Bertel O. Steen Telemark:
Plassjef
-
Birger N. Haug AS:
Nybilselger - Asker og Bærum
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Facelift og ny toppmodell
BMW er snart klar med en oppgradert 5-serie. Det inkluderer også en ny M5, men nå kommer i tillegg en spesialutgave for dem som ønsker enda mer potens.
BMW oppgraderer jevnlig drivlinjene i sine modeller. Blant annet fikk den ladbare hybriden, 530e, større batteripakke og mulighet for firehjulsdrift i fjor sommer.
Det har ifølge OFV ført til et oppsving av 5-seriesalget på 20 prosent hittil i år sammenlignet med samme periode i fjor, og over 80 prosent av de nye 5-seriemodellene som selges i Norge er ladbare hybrider.
Dette til tross for at det kun er sedanen som leveres som plug-in så langt – nordmenn flest vil jo helst ha stasjonsvogn. Trolig følger 530e Toring ved neste oppgradering. Det står «Hybrid Test Vehicle» på denne testbilen, og den har deksel som skjuler en kontakt på forskjermen.
Dessuten er 3-serien nettopp presentert som ladbar hybrid med firehjulsdrift i Touring-utgave.
Trolig vil den kommende faceliften inkludere nye frontlykter og ny grill i tillegg til nye baklykter. Vi snakker altså kun om det vi gjerne omtaler som de myke komponentene.
Grillen blir trolig av tilsvarende type som hos nye 3- og 7-serie, men neppe like ekstremt som på 7-eren.
I dag toppes 5-serien av M5 Competition med 600 hester. Den burde dekke behovet for de aller fleste og kommer snart i oppgradert utgave.
Men om du ønsker deg enda mer muskler og enda mer kjøredynamikk kan prototypen våre spionfotografer har kommet over her være løsningen. Trolig dreier dette seg om M5 CS.
Bilen ser i først omgang ut som en «vanlig» M5, men om du titter nøyere etter oppdager du noen små endringer.
Fronten, inkludert grillen, er annerledes på denne prototypen. Den har også en frontleppe vi ikke har sett på andre modeller, og på koffertlokket sitter en diskret spoiler vi kjenner igjen fra M2 CS, M3 CS og M4 CS.
Vi vet foreløpig ikke alt om hva som skjuler seg under panseret, men ryktene forteller at M5 CS blir første modell ut med en nyutviklet V8 som skal erstatte dagens 4,4-liter.
Motoren blir trolig lettere og mer kompakt, men den vil fortsatt benytte den såkalte «Hot-V» turbo-konfigurasjonen.
Elektrifisering står trolig på programmet for å tillate mild hybridisering og hjelp fra elektrisk kompressor som bidrar til høyt dreiemoment ved lave turtall.
Siden dagens M5 har 600 hk vil den nye CS-versjonen få et sted mellom 625 og 650. Andre CS-spesialiteter er redusert vekt, større frihet til å koble ut elektroniske hjelpemidler og eksklusive detaljer i eksteriør og interiør.
Trolig er en oppdatert 5-serie på markedet på høsten som 2021-modell, mens M5 og M5 CS vil følge rundt årsskiftet.