-
Rental Group Mobility AS:
Key Account Manager
-
Werksta Norge:
Verkstedleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
MyCar:
Innkjøper
Oppdatert C8 og 807
Tvillingene Citroën C8 og Peugeot 807 får en oppdatering i anledning det nye året. Mest interessant er en ny dieselmotor.
Det er små kosmetiske endringer på begge modellene, og mest synlig er det at logoene i grillen har blitt større og mer markante i tillegg til at merkenes særpreg er fremhevet. Mer krom er benyttet i lister og dørhåndtak mens det bak er nye lykter som er endringen.
Også interiøret i bilene er oppdatert, for det meste med hensyn til nye farger og materialer.
Mer dieselkraft
Mer interessant er det at C8 og 807 nå tilbys med en ny dieselmotor. Det dreier seg om en 2,2-liters 4-sylindret common rail motor med dobbel turbo og partikkelfilter som yter 170 hk. Motoren leveres fra tidligere i kombinasjon med Peugeot 407 og 607.
Maks dreiemoment er 370 Nm ved 1500 omdreininger i kombinasjon med standard 6-trinns manuell gearkasse. Velger du den nyutviklede 6-trinss tiptronic-kassa i kombinasjon med motoren, får du et maks moment på 400 Nm ved 1750 omdreininger.
Forbruket med den nye motoren hevdes å ligge 30 % lavere enn på forrige generasjon 2,2 HDi, i følge PSA skal snittforbruket ligge på 0,72 l/mil med manuell kasse og 0,82 med tiptronic.
Både C8 og 807 leveres som alternativ med 2-liters dieselmotorer på henholdsvis 120 og 136 hk eller med 2-liters bensinmotor på 140 hk.
De nye modellene er klare for bestilling nå, men kombinasjonen med den nye dieselmotoren og automatgear ligger i følge informasjonssjef Frank Vatne hos Peugeot Norge noe frem i tid. Nøyer du deg med manuelt gear blir ventetiden kortere.