-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Porsches raskeste 911
Det er noen uker siden vi viste spionbilder av nye 911 GT2 – nå er de første offentlige bildene av råtassen her.
Klikk HER for alt fra Frankfurt!
Nye 911 GT2 som blir presentert på Frankfurt Motor Show i september blir den kraftigste 911 som Porsche noen gang har serieprodusert.
0-100 kilometer i timen går unna på 3,7 sekunder, og toppfarten skal være 329 kilometer i timen.
GT2 kommer bare med bakhjulstrekk og en manuell sekstrinnskasse - de voldsomme luftinntakene viser at dette er en skikkelig råtass.
Forskjellen på bildene som våre spioner i Carparazzi har tatt og de som nå er sluppet av Porsche, viser at det var en så godt som helt ferdig bil som var ute og rullet.
Redusert forbruk – mer kraft
Den såkalte miljøbølgen har slått over mange høye moloer – nå også hos Porsche. De lover at bilen vil ha et forbruk på 12,5 liter pr 100 kilometer målt i henhold til New European Driving Cycle (NEDC).
Motoren er basert på den samme sekssylindrede boksermotoren som sitter i 911 Turbo. Den har to turboladere med variabel turbingeometri som gir 530 hester ved 6500 o/min. Maksimalt dreimoment på heftige 680 Newtonmeter fra 2.200 til 4.500 o/min. Med en vekt på 1.440 kilo gjør det at hver hestekraft skal frakte 2,72 kilo bil.
I kampen for redusert vekt er bakre lyddemper og eksosanlegg laget i titan noe som reduserer vekten med 50 prosent.
Karbonbremser
GT2 kommer standard med Porsches PCCB-bremser som blant annet består av bremseskiver i et komposittmateriale med karbonfiber og et keramisk material. Dette skal gi kortere bremselengde og tåle mer enn vanlige bremser. Dessuten bidrar også dette til å redusere vekten med så mye som 20 kilo.
Bilen kommer også Porsches aktive fjæring, Porsche Active Suspension Management, eller PASM på kort. 19 tommers felger med 235/35 ZR 19 foran og 325/30 ZR 19 bak setter kronen på verket.
Den nye 911 GT2 vil være ute hos forhandlerne i november. Regn med å måtte bla opp i størrelsesorden 2,6 millioner kroner om du skulle komme deg i posisjon til å kjøpe en.