-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Skreddersydd plug-in
I tillegg til konseptbilen Prologue lanserte Audi to ladbare hybridbiler i Shanghai.
Dette er biler tilpasset kinesiske ønsker og utslippsregler. Bor du i Shanghai kan du nemlig glemme å få skilter på en bil med høye utslipp, plug-in hybrider er derimot ansett som «snille».
Les om : Audis tredje prolog
Allerede under lanseringen av nye Q7 avslørte Audi at den får hybrid drivlinje som alternativ til diesel- og bensinmotorer. Hybrid i europeiske utgave betyr en treliters dieselmotor som sammen med elmotoren leverer en total effekt på 373 hester.
Men kineserne er mer lunkne til diesel, så i Q7 e-tron 2.0 TFSI har Audi i stedet kombinert en bensinmotor med elmotoren. Samlet effekt er 367 hk og maks dreiemoment 700 Newtonmeter.
Null til hundre går unna på 5,9 sekunder og potensiell toppfart er 220 km/t.
Snittforbruket er oppgitt til 0,25 liter på mila, tilsvarende et CO2-utslipp på 60 gram per kilometer. Rekkevidden på ren eldrift er oppgitt til 53 kilometer.
Trives du bedre litt nærmere bakken er A6 L e-tron et alternativ. Her benytter Audi sin lange A6 som kun produseres i Kina.
Drivlinjen består av en toliters bensinmotor samt elmotor, men samlet effekt er noe mer beskjeden, 245 hk, og maks dreiemoment er 500 Newtonmeter.
Audi lover aks til 100 km/t på 8,4 sekunder og toppfart på 210 km/t. Snittforbruket er oppgitt til 0,22 l/mil (CO2: 52 g/km) og rekkevidden på ren eldrift 50 kilometer.
Begge de nye modellene skal være klare for Kina i 2016. Men er altså ikke aktuelle for Europa og Norge.