-
Auto 8-8 Imaas:
Salgsleder / Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Borgar Kittilsen Verksted AS:
Bilskadereparatør
-
Team Verksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Gran:
Garantiansvarlig
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
-
Kverneland Bil AS:
Salgssjef Ford Nyttekjøretøy
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Skadeleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
NAF Senter Dal:
Senterleder
-
Fremtind:
Teknisk rådgiver / skadeinspektør
-
Motorpool Handel AS:
Kunderådgiver / Service advisor
-
Bertel O. Steen:
Innkjøper bruktbil
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Oslo
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Drammen
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Tønsberg
-
Harald A. Møller:
Produktspesialist Tilbehør
-
Toyota Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
BIR Husholdning AS:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Gromstad Auto AS:
Billakkerer
-
Gromstad Auto AS:
Bilmekaniker Audi
-
Tide Verksted AS:
Bilmekaniker
-
Hønefoss Bil AS:
Bilmekaniker, Tekniker
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
Skreddersydd plug-in
I tillegg til konseptbilen Prologue lanserte Audi to ladbare hybridbiler i Shanghai.
Dette er biler tilpasset kinesiske ønsker og utslippsregler. Bor du i Shanghai kan du nemlig glemme å få skilter på en bil med høye utslipp, plug-in hybrider er derimot ansett som «snille».
Les om : Audis tredje prolog
Allerede under lanseringen av nye Q7 avslørte Audi at den får hybrid drivlinje som alternativ til diesel- og bensinmotorer. Hybrid i europeiske utgave betyr en treliters dieselmotor som sammen med elmotoren leverer en total effekt på 373 hester.
Men kineserne er mer lunkne til diesel, så i Q7 e-tron 2.0 TFSI har Audi i stedet kombinert en bensinmotor med elmotoren. Samlet effekt er 367 hk og maks dreiemoment 700 Newtonmeter.
Null til hundre går unna på 5,9 sekunder og potensiell toppfart er 220 km/t.
Snittforbruket er oppgitt til 0,25 liter på mila, tilsvarende et CO2-utslipp på 60 gram per kilometer. Rekkevidden på ren eldrift er oppgitt til 53 kilometer.
Trives du bedre litt nærmere bakken er A6 L e-tron et alternativ. Her benytter Audi sin lange A6 som kun produseres i Kina.
Drivlinjen består av en toliters bensinmotor samt elmotor, men samlet effekt er noe mer beskjeden, 245 hk, og maks dreiemoment er 500 Newtonmeter.
Audi lover aks til 100 km/t på 8,4 sekunder og toppfart på 210 km/t. Snittforbruket er oppgitt til 0,22 l/mil (CO2: 52 g/km) og rekkevidden på ren eldrift 50 kilometer.
Begge de nye modellene skal være klare for Kina i 2016. Men er altså ikke aktuelle for Europa og Norge.